Firma Electrodomesticos Iberia, należąca do grupy Amica i działająca na Półwyspie Iberyjskim pod marką Fagor, podpisała umowę sponsorską z klubem piłkarskim Atletico Madryt. Tym samym stała się partnerem żeńskiej drużyny piłki nożnej ze stolicy Hiszpanii.
Kontrakt będzie obowiązywać do końca sezonu 2023-2024.
Zgodnie z umową logotyp Fagor będzie eksponowany m.in. na bandach LED podczas spotkań Atletico Madryt w ramach rozgrywek ligi hiszpańskiej, rozgrywek pucharowych Copa de la Reina, pucharu UEFA kobiet, Supercopa Femenina oraz kobiecej ligi mistrzyń.
Rozważana jest także obecność logotypu na strojach sportowych, co będzie przedmiotem analizy w połowie bieżącego roku. Na decyzje trzeba będzie poczekać. Same rozmowy dotyczące obecnej treści kontraktu trwały dość długo.
- Oficjalne partnerstwo z Atletico Madryt jest efektem pogłębionej analizy i ponad 12 miesięcy rozmów i negocjacji - przyznaje dyrektor marketingu Amiki Paweł Rydz.
- Współpraca naszej marki Fagor z tak znanym i rozpoznawalnym klubem otwiera przed nami możliwość nie tylko dotarcia do młodszej części naszej grupy docelowej, ale przede wszystkim idealnie pasuje do misji, jaką wpisaliśmy na drodze marki Fagor w jej ponownym rozwoju - podkreśla.
Klub piłkarski Atletico de Madrid został założony w Madrycie w 1903 roku i jest jednym z najbardziej uznanych klubów piłkarskich w historii futbolu.
Amica jest producentem sprzętu agd. Dobrze znanym w Polsce, ale też eksportującym towary do innych krajów. Rocznie generuje sprzedaż na poziomie około 3 mld zł.