Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Asbis nie odczuł negatywnego wpływu pandemii w I kw., ale monitoruje sytuację

0
Podziel się:

Asbis oczekuje dobrych wyników za I kwartał mimo trwającej pandemii na większości rynkach, na których funkcjonuje, natomiast II kwartał dla spółki tradycyjnie jest najwolniejszy w sezonowej działalności, poinformował członek rady dyrektorów Costas Tziamalis. Spółka monitoruję sytuację, ale nie zamierza na razie zweryfikować dalszych planów rozwoju.

Asbis nie odczuł negatywnego wpływu pandemii w I kw., ale monitoruje sytuację

"W I kwartale tego roku rynki na których działamy nie odczuły wpływu pandemii. Szerokie rozprzestrzenienie geograficzne Asbis dało nam możliwość kontynuowania sprzedaży w regionach, w których wirus pojawił się później. Z tego powodu nie oczekujemy żadnego wpływu pandemii na nasze wyniki finansowe w I kw. 2020 r. - powiedział ISBnews członek rady dyrektorów Asbis, dyrektor ds. ryzyka i relacji inwestorskich Costas Tziamalis.

"Biorąc pod uwagę obecną sytuację, możemy jedynie powiedzieć, iż jesteśmy zadowoleni z wypracowanej w marcu sprzedaży. Cały I kwartał był dla nas dobry" - dodał Costas.

Według niego, jeżeli chodzi o drugi kwartał tego roku, jest zbyt wcześnie, aby powiedzieć, jak wielki będzie ten wpływ. "Tradycyjnie drugi kwartał jest najwolniejszy w naszej sezonowej działalności i spodziewamy się, że ten trend się utrzyma" - podkreślił Costas.

W ostatnim czasie spółka odnotowała duży popyt na produkty z określonych segmentów, takich jak laptopy, monitory i produkty sieciowe. "W przypadku tych produktów zapewniliśmy sobie ich dużą dostępność, dlatego klienci Asbis mogli polegać na nas i realizować swoje zamówienia, zgodnie ze zgłaszanym zapotrzebowaniem" - dodał dyrektor.

Największym zainteresowaniem cieszą się więc produkty, które są niezbędne do pracy zdalnej, ale też domowej rozrywki, takie jak laptopy, monitory, urządzenia do wideokonferencji, słuchawki, drukarki, routery, akcesoria i multimedia, a także akcesoria do gier sprzedają się dobrze.

Spółka na chwilę obecną nie zamierza weryfikować dalszych planów rozwoju.

"Nie sądzimy, żeby nasze plany rozwoju zmieniły się z powodu kryzysu COVID 19. Bardzo uważnie monitorujemy sytuację na rynkach, na których działamy. W kwietniu zauważyliśmy spowolnienie sprzedaży, jednak wszystko będzie zależało od okresu blokady w poszczególnych krajach i ewolucji zachowań konsumentów. W niektórych krajach naszej działalności rządy już zapowiedziały złagodzenie środków ograniczających, a gospodarki zaczęły otwierać się powoli, ale systematycznie" - powiedział także Costas.

Przyznał, że w krajach, w których spółka miała największą obecność detaliczną, czyli Ukraina i Kazachstan, najbardziej odczuły wpływ koronawirusa. "Z drugiej strony, kraje Europy Środkowo-Wschodniej, takie jak Słowacja, Republika Czeska i Polska, wykazywały duży popyt i kryzys ten będzie w mniejszym stopniu odczuwalny" - dodał.

Według dyrektora, branża technologiczna będzie jednym z sektorów, na które kryzys będzie miał mniejszy wpływ.

"Zapotrzebowanie konsumentów czy korporacji na technologie IT związane z dostępem do informacji pozostało bardzo wysokie w czasie tego kryzysu. Ludzie wymagają szybkiego dostępu do dużej ilości informacji, a to oznacza też wykorzystanie różnych narzędzi do zarządzania tymi informacjami. Mobilność systemów informatycznych okazała się sprzymierzeńcem systemów medycznych, które są w stanie powstrzymać i poradzić sobie z pandemią; dlatego branża medyczna i opieki zdrowotnej, które są obecnie w trendzie wzrostowym, potrzebują znacznie więcej technologii, aby dalej rozwijać się" - dodał Costas.

Zarząd spółki oczekuje, że sytuacja zacznie wracać do normy w lipcu.

"Naszym zdaniem, konsumenci będą nieco bardziej sceptyczni i będą wydawać mniej pieniędzy na wakacje i podróże. Z drugiej strony, nie ograniczają jednak swoich potrzeb związanych z zakupem nowego sprzętu, czy też oprogramowania" - powiedział Costas.

W jego opinii, w trakcie i po każdym kryzysie dla silnych graczy istnieje wiele możliwości.

"Mogą one mieć formę przejęć lub wejścia w nowy segment produktów, który nie był istotny przed tym kryzysem. Zapotrzebowanie na przemysłowe środki dezynfekujące i inne produkty technologiczne w tym sektorze będzie wysokie, dlatego Asbis głęboko zastanawia się nad takimi możliwościami" - dodał Costas.

Dodał także, że firma podjęła wszelkie niezbędne środki ostrożności, aby przede wszystkim zapewnić bezpieczeństwo swoim pracownikom.

"Byliśmy w stanie zmobilizować wszystkie nasze filie i biuro główne do pracy zdalnej, zachowując pełną operacyjność. Nasze magazyny nałożyły rygorystyczne kontrolę higieniczną, a od samego początku tej pandemii miała miejsce gruntowna dezynfekcja. Wreszcie bardzo ściśle współpracowaliśmy ze wszystkimi naszymi dostawcami wdrażając jak najbardziej efektywne działania dotyczące dostaw i planowanych przylotów/odlotów towarów do i z naszych centrów dystrybucji" - powiedział Costas.

Rada dyrektorów Asbis podtrzymała także swoją rekomendację dotyczącą wypłaty dywidendy za ubiegł rok.

"U podstaw rekomendacji rady dyrektorów leży silna pozycja finansowa spółki w 2019 roku. Od lat istotnym elementem naszej strategii jest dzielenie się zyskami spółki z inwestorami. Doceniamy ich zaangażowanie. Ubiegły rok był dla Asbis bardzo zyskowny, stąd nasza rekomendacja" - podsumował Costas.

Asbis Enterprises Plc jest jednym z czołowych dystrybutorów produktów branży informatycznej na rynkach wschodzących Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA). Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2007 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,91 mld USD w 2019 r.

Marek Knitter

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)