Zysk operacyjny wyniósł 37,89 mln zł wobec 36,06 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 377,8 mln zł w II kw. 2019 r. wobec 300,35 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2019 r. spółka miała 56,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 45,98 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 735,51 mln zł w porównaniu z 581,95 mln zł rok wcześniej.
"Przychody segmentu Polska wzrosły o 21,8% r/r [do 580,13 mln zł], na co składa się zwiększona sprzedaż kart sportowych i ich nieco wyższa średnia cena, a także przeprowadzone transakcje nabycia udziałów większościowych w spółkach: FitFabric Sp. z o.o., Masovian Sports Center Sp. z o.o., NewCo2 Sp. z o.o., NewCo3 Sp. z o.o. i Benefit Partners Sp. z o.o. (łącznie 38,8 mln zł) oraz wzrost organiczny spółek kontrolowanych" - czytamy w raporcie.
Na koniec I półrocza 2019 roku Grupa Benefit Systems odnotowała wzrost liczby kart sportowych w Polsce do poziomu 1 046,5 tys. sztuk. W ciągu 12 miesięcy był to przyrost o 127 tys. kart, tj. o 13,8 %. Ponadto, w samym pierwszym półroczu 2019 roku uruchomionych zostało 10 nowych klubów fitness - 1 w Fitness Academy, 1 w Fabryce Formy, 5 w Zdrofit, 1 w My Fitness Place oraz 2 w sieci FitFabric. Nowe i istniejące obiekty podlegają kontynuowanej reorganizacji, w tym rebrandingowi, który zmienia proporcje między liczbą klubów poszczególnych sieci. Okres porównywalny zawiera skonsolidowane wyniki 110 klubów, czytamy dalej.
Marża brutto ze sprzedaży w analizowanym okresie wzrosła o 21,2 mln zł. W odniesieniu do przychodów oznacza to spadek rentowności o 1,3 pkt proc. względem pierwszego półrocza 2018 roku, jednakże jej wartość utrzymuje się nadal na wysokim poziomie 26,3%.
"Powodem niższej rentowności jest m.in. obserwowana wyższa średnia aktywność użytkowników względem okresu porównywalnego. Na aktywność wpływają też niehandlowe niedziele w których użytkownicy częściej decydują sie skorzystać z zajęć sportowych" - wyjaśniono.
Przychody segmentu zagranica wzrosły o 62,4% względem pierwszego półrocza 2018 roku do 151,03 mln zł, co jest efektem m.in. wysokiej dynamiki wzrostu liczby kart - łączny jej przyrost w segmencie Zagranica wyniósł ponad 60%. Na koniec pierwszego półrocza 2019 roku aktywnych było 285,7 tys. kart, czyli o 108 tys. kart więcej w porównaniu z końcem pierwszego półrocza 2018 roku, podano także.
Na rynkach zagranicznych stale budowana jest sieć placówek partnerskich, których liczba na koniec pierwszego półrocza 2019 roku wyniosła 1 715 w Czechach, 853 w Bułgarii, 741 na Słowacji, 361 w Chorwacji oraz 125 w Grecji, dodano.
Segment kafeterie zwiększył przychody o 0,4% r/r w I półroczu do 18,53 mln zł. Na okresu roku liczba użytkowników platform kafeteryjnych MyBenefit oraz MultiKafeteria wyniosła 400,5 tys. użytkowników, a tym samym w okresie rok do roku wzrosła o ponad 82 tys, czytamy także w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2019 r. wyniósł 88,48 mln zł wobec 68,8 mln zł zysku rok wcześniej.
Na koniec I półrocza 2019 roku Grupa Benefit Systems zarządzała w Polsce spółkami prowadzącymi łącznie 153 kluby własne. Dodatkowo, grupa posiadała udziały w spółkach zarządzających kolejnymi 48 obiektami. W porównaniu z pierwszym półroczem 2018 roku zakres wyników konsolidowanych w pełni do wyników Grupy wzrósł o 43 obiekty.
Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od kwietnia 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW. Skonsolidowane przychody sięgnęły 1 219,57 mln zł w 2018 r.