Przychody CCC w I kwartale wyniosły 965,1 mln zł wobec 1.038,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza spadek o 7,1 proc. Według szacunków zaprezentowanych na początku kwietnia, spółka spodziewała się nieco większego spadku przychodów, bo o 9 proc. rok do roku.
- Na spadek sprzedaży zasadniczy wpływ miał wybuch pandemii (zamknięcie sklepów stacjonarnych w trakcie sprzedaży kolekcji wiosennej) – czytamy w raporcie.
Największym rynkiem sprzedaży detalicznej wciąż pozostaje Polska, której udział w łącznej sprzedaży w pierwszym kwartale 2020 roku wyniósł 51,7 proc.
Zysk brutto ze sprzedaży w I kwartale wyniósł 412,8 mln zł i spadł o 16,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Strata operacyjna wyniosła 309,8 mln zł i była ponad dwa razy większa niż przed rokiem, kiedy wyniosła 148,6 mln zł. Z kolei strata netto wyniosła 340 mln zł wobec 152,6 mln zł straty rok wcześniej.
Udział przychodów ze sprzedaży detalicznej w sprzedaży ogółem w I kwartale wyniósł 55,1 proc. Na koniec marca 2020 roku sieć sprzedaży grupy CCC obejmowała 1.211 placówek.
CCC poinformowało też, że uzgodniło z bankami specjalne warunki finansowania. Banki wyraziły zgodę na zawarcie umowy o szczególnych warunkach finansowania grupy. Chodzi o banki: BNP Paribas Bank Polska, Bank Handlowy w Warszawie, Bank Millennium, Bank Polska Kasa Opieki, mBank, Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski, Santander Bank Polska oraz Santander Factoring.
Banki potwierdziły, że prowadzą analizy związane z udzieleniem CCC kredytu, zabezpieczonego poręczeniem udzielonym przez Bank Gospodarstwa Krajowego w kwocie 200 mln zł udzielonym zgodnie z ustawą o COVID-19 z 2 marca 2020 r.
CCC złożyło wniosek o udzielnie kredytu w kwocie 250 mln zł w PKO BP, który będzie pełnić funkcję koordynatora wierzycieli. Wniosek jest w trakcie procedury kredytowej i potwierdzania z BGK warunków przyznania poręczenia.
W I kwartale spółka otworzyła trzy salony stacjonarne e-obuwie i jeden sklep sieci CCC w Rosji. Zamknięto natomiast po jednym sklepie w Austrii, Słowacji i na Węgrzech, po trzy w Polsce i Czechach, 9 salonów własnych Gino Rossi oraz 12 z grupy KVAG. Ponadto otwarto 1 nowy salon franczyzowy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w sumie jest ich tam 5.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży w 2019 roku wyniosły 5,8 mld zł.
Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.
Masz newsa, zdjęcie, filmik? Wyślij go nam na #dziejesie