Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Damian Słomski
|
aktualizacja

CDA prawie podwaja zyski. Licencje na filmy kosztowały ponad 21 mln zł

3
Podziel się:

Popularny serwis do oglądania wideo w internecie może się pochwalić coraz większą liczbą użytkowników. Z CDA korzysta około 231 tys. subskrybentów. Firma tylko w 2019 roku zarobiła na czysto ponad 9 mln zł.

Zarząd CDA niedawno świętował debiut na giełdzie w Warszawie.
Zarząd CDA niedawno świętował debiut na giełdzie w Warszawie. (East News, Piotr Molecki, East News)

Właściciel serwisu cda.pl wypracował w 2019 roku 9,22 mln zł zysku netto - wynika z opublikowanego we wtorek raportu finansowego spółki. To oznacza spory progres w porównaniu z 2018 rokiem. Zysk niemal się podwoił z 5,39 mln zł odnotowanych rok wcześniej.

Na taki wynik złożyły się prawie 43 mln zł sprzedaży. Przychody były więc o około 15 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Ponad 91 proc. przychodów pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta ponad 231 tys. osób.

Jednocześnie firma przyznaje, że opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych, które musiała zapłacić, przekroczyły w minionym roku 21 mln zł.

Zobacz także: Prezes UKE: Transmisje w 4 i 8K już za dwa lata w Polsce

Coraz większą popularność serwis zawdzięcza m.in. zintensyfikowaniu działań pozwalających na zakup dostępu do CDA Premium w sieciach partnerskich: salonikach prasowych, stacjach benzynowych, sieciach sklepów stacjonarnych oraz poprzez kanały internetowe partnerów.

- W 2018 roku dzięki bardzo dobrym wynikom wysoko ustawiliśmy sobie poprzeczkę, a i tak rok 2019 był jeszcze lepszy. Właściwie w każdym obszarze znacząco poprawiliśmy swoje wyniki i osiągnęliśmy kolejne rekordy - podkreśla prezes CDA Jarosław Ćwiek.

Rok 2019 był też wyjątkowy dla firmy, bo zaprezentowała widzom swoją pierwszą samodzielną produkcję: animowany serial satyryczny "Porucznik Kabura" (w styczniu odbyła się premiera drugiego sezonu).

Pod koniec roku spółka odkupiła od 4Fun Media autorskie prawa majątkowe do wszystkich wyprodukowanych do tej pory animowanych filmów "Kapitan Bomba", "Laserowy gniew dzidy" oraz "Kaliber 200 Volt". W wyniku transakcji CDA przejęło blisko 200 animacji, przez fanów "Kapitana Bomby" uznawanych za kultowe.

"W 2020 spółka nadal będzie koncentrowała się na rozwoju usługi CDA Premium oraz na konsekwentnym wzroście zasobów serwisu w obszarze Premium Free (ogólnodostępne treści od zweryfikowanych partnerów i twórców). W najbliższej przyszłości spółka zamierza wdrożyć wiele nowych funkcji ułatwiających korzystanie z aplikacji i serwisu, takich jak lepsze zarządzanie kontem i parametryzacja treści oraz wydzielenie treści dla dzieci wraz z zaawansowanymi mechanizmami kontroli rodzicielskiej" - czytamy w komunikacie.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

media
giełda
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(3)
WYRÓŻNIONE
Dom
5 lata temu
Co na to tvp piss propaganda ile by forsy w to nie wtopili to i tak nikt normalny nie będzie tego oglądał bo to tv które odzwierciedla upadek państwa polskiego ha ha brawo pis
NAWET DARMO
5 lata temu
OGLĄDAŁEM TERAZ PŁATNE JUŻ NIE
Oli
5 lata temu
Nie ma się czym zachłysnąć , konkurencja ma więcej propozycji.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (3)
Oli
5 lata temu
Nie ma się czym zachłysnąć , konkurencja ma więcej propozycji.
NAWET DARMO
5 lata temu
OGLĄDAŁEM TERAZ PŁATNE JUŻ NIE
Dom
5 lata temu
Co na to tvp piss propaganda ile by forsy w to nie wtopili to i tak nikt normalny nie będzie tego oglądał bo to tv które odzwierciedla upadek państwa polskiego ha ha brawo pis