Jak informowaliśmy w money.pl, 17 października zarząd Dino Polska zawarł przedwstępną warunkową umowę ze spółką ezebra.pl i jej wspólnikami. Zakłada ona nabycie istniejących udziałów od założycieli oraz podwyższenie kapitału zakładowego tak, aby docelowo sieć handlowa posiadała 75 proc. udziałów w drogerii internetowej.
Dino przejmie drogerię internetową. "Spełniły się warunki"
Umowa przedwstępna obwarowana jednak była warunkami, które obie strony musiały zrealizować do 31 marca 2024 r. Od ich spełnienia zależała przyszłość transakcji.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Chodziło m.in. o zgodę prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dino uzyskało ją 6 listopada.
Drugi warunek natomiast leżał już po stronie e-sklepu. Jego wspólnicy 19 grudnia uzyskali zgodę banku kredytującego JTG Polska na przeprowadzenie transakcji oraz na dokonanie innych czynności wymaganych umowami z tym bankiem.
Tym samym, jak przekazała spółka Dino Polska w komunikacie, spełniły się warunki zawieszające zastrzeżone w umowie nabycia.
Dino Polska przejmie sklep ezebra.pl
Jak informowaliśmy wcześniej, zgodnie z umową Dino przejmie kontrolę nad sklepem internetowym, jak i spółkami zależnymi, czyli 3BOOM i JTG. Ta druga posiada własny magazyn i świadczy usługi magazynowania i wysyłania towarów.
Wartość transakcji to 61 mln zł. Ok. 11,5 mln zł z tej kwoty zasili przejmowaną firmę jako wkład z tytułu objęcia przez Dino nowych udziałów. Pozostała część to zapłata za istniejące udziały, które gigant handlowy odkupi od założycieli sklepu ezebra.pl. "Cena sprzedaży zostanie skorygowania o dług netto i różnicę w kapitale obrotowym eZebra, JTG oraz 3BOOM na dzień zamknięcia" – podało wcześniej Dino.
Ponadto Dino będzie mieć opcję odkupienia pozostałych 25 proc. udziałów w ramach wezwania, które zacznie obowiązywać po upływie pięciu lat i sześciu miesięcy od zawarcia transakcji, która zagwarantuje im 75-proc. udział. Spółka będzie mieć pół roku okienka na sfinalizowanie przyszłego zakupu.
Natomiast założyciele będą mieć możliwość sprzedaży tych udziałów po pięciu latach i dziewięciu miesiącach od daty zawarcia obecnej transakcji sprzedaży udziałów. I oni będą mieć pół roku na dopięcie szczegółów. Obie strony też ustaliły potencjalną cenę zakupu i sprzedaży.
ezebra.pl furtką dla Dino do sprzedaży w sieci
Dino w październikowym komunikacie zaznaczyło, że ezebra.pl to drogeria internetowa, która "oferuje szeroką paletę artykułów kosmetycznych i perfumeryjnych oraz akcesoriów z kategorii: uroda, zdrowie, pielęgnacja osobista i gospodarstwo domowe".
Zamiarem spółki jest współdziałanie z założycielami i kadrą menadżerską eZebra w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce. Założyciele pozostaną w zarządzie eZebra, nadzorując realizację dotychczasowej strategii rozwoju – przekazała sieć handlowa.
Potwierdzają się tym samym wcześniejsze doniesienia, iż Dino Polska planuje rozszerzyć swoją działalność o handel w sieci. Jak pisaliśmy w money.pl, pierwotnie firma potwierdziła, że "w wyjątkowych przypadkach może rozważać akwizycję", jednak planuje budować własny e-sklep. Teraz jednak zdecydowała się na przejęcie udziałów w podmiocie funkcjonującym w sektorze e-commerce'u.