"Ocena dokonana przez zarząd ma związek z następującymi okolicznościami:
a) wiodący akcjonariusz spółki tj. Gremi Media SA z siedzibą w Warszawie posiada obecnie łącznie 14 136 621 sztuk akcji tj. 78,15% posiadanego kapitału oraz udziału w głosach spółki;
b) obowiązki wynikające z publicznego statusu spółki notowanej w ASO oznaczają dla spółki istotne obciążenia organizacyjne oraz koszty,
c) środki przeznaczane na pokrycie kosztów wskazanych w punkcie b) powyżej mogłyby zostać przekierowane na inwestycje w kluczowe obszary rozwojowe i w związku z tym istotnie wpłynąć na dynamikę rozwoju spółki oraz jej udział w rynku" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie zarząd zaznacza, iż obecnie żadne decyzje związane z wyborem opcji strategicznej nie zostały podjęte i nie ma pewności, czy i kiedy taka decyzja zostanie podjęta w przewidywalnej przyszłości, podano także.
e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków, jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl. Większościowym akcjonariuszem spółki jest Gremi Media.