Zysk operacyjny wyniósł 18,97 mln zł wobec 14,4 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 263,93 mln zł w III kw. 2019 r. wobec 256,3 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2019 r. spółka miała 17,77 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 22,48 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 839,21 mln zł w porównaniu z 809,84 mln zł rok wcześniej.
"Sprzedaż eksportowa Grupy Forte wyniosła 711 728 tys. zł - 84,8% sprzedaży ogółem (po III kwartałach roku 2018 - 663 246 tys. zł - 81,9%). Sprzedaż na rynku polskim wyniosła 127 484 tys. zł (15,2%) wobec 146 592 tys. zł (18,1%) w analogicznym okresie roku 2018. Udział procentowy sprzedaży na poszczególnych rynkach ukształtował się następująco: kraje niemieckojęzyczne 50,47% (49,2% - III kw. 2018), Europa Zachodnia i Północna 21,23% (20,2% - III kw. 2018), Polska 15,19% (18,1% - 3Q2018), Europa Środkowa, Południowa i Wschodnia 12,79% (12% - III Kw. 2018), kraje pozaeuropejskie 0,32% (0,5% - 3Q2018)" - czytamy w raporcie.
Marża brutto ze sprzedaży za okres 9 miesięcy br. ukształtowała się na poziomie 35%, czyli o 1,3 pkt. proc, wyżej, niż w analogicznym okresie roku poprzedniego, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2019 r. wyniósł 4,21 mln zł wobec 0,18 mln zł straty rok wcześniej.
Fabryki Mebli Forte to producent mebli, notowany na GPW od 1996 r. W 2018 r. spółka miała 1,11 mld zł skonsolidowanych przychodów.