Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (878 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (404 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Ropa znów w górę. Wall Street mocno w dół

0
Podziel się:

Wyraźnej przeceny nie powstrzymały ani słowa szefa Fedu, ani dobre dane z gospodarki.

Ropa znów w górę. Wall Street mocno w dół
(Strocchi/CC/Flickr)

Mocno drożejąca ropa naftowa zdecydowanie odwiodła inwestorów od kupowania akcji. Na Wall Street dominowali wczoraj sprzedający i na nic zdały się wypowiedzi szefa Fedu i lepsze od oczekiwań wiadomości z gospodarki.

Wszystkie kluczowe indeksy amerykańskiego parkietu podczas wtorkowej sesji poruszały się wyłącznie w jednym kierunku. Po neutralnym starcie do głosu szybko doszli sprzedający, którzy sukcesywnie spychali giełdowe wskaźniki na coraz to niższe poziomy. Ostatecznie DJIA stracił 1,4 procent. Około 1,5-proc. przecena dotknęła także S&P500 i technologicznego Nasdaq'a.href="http://www.money.pl/gielda/swiat/usa_dow_jones/">

Spadki za Oceanem to przede wszystkim efekt mocno rosnącej ceny ropy naftowej. Ta w efekcie obaw o to, że niepokoje na Bliskim Wschodzie uderzą bezpośrednio w Arabię Saudyjską, największego eksportera ropy na świecie, podrożała wczoraj o ponad 3 procent i ponownie sięgnęła psychologicznej bariery 100 dolarów za baryłkę.

Chętnym do kupowania akcji nie pomogły słowa szefa Fedu. Ben Bernanke zeznając przed Senacką Komisją Bankową powiedział, że wzrost cen ropy naftowej i innych surowców prawdopodobnie nie spowoduje trwałego wzrostu inflacji. Jednocześnie dał do zrozumienia, że Fed nie zamierza zmieniać polityki niskich stóp procentowych w Stanach Zjednoczonych.

Inwestorom nie pomogły także dobre dane ze światowej gospodarki. Lepsza od prognoz okazała się stopa bezrobocia w strefie euro, która w styczniu wyniosła 9,9 proc., podczas gdy rynkowy konsensus zakładał odczyt na poziomie 10 procent. Pozytywnie zaskoczył także indeks obrazujący poziom aktywności gospodarczej w amerykańskim przemyśle. Odczyt na poziomie 61,4 pkt to najlepszy wynik od połowy 2004 roku.

Jedyną wiadomością z gospodarki, która mogła wczoraj zaniepokoić inwestorów był mocniejszy od średniej oczekiwań analityków spadek wydatków na inwestycje budowlane. Według specjalistów w styczniu miały one spaść o 0,5 procent. Skurczyły się natomiast o 0,7 procent.

Zobacz także: Droga ropa pogrąży amerykańską gospodarkę? (RT, ang.):

Wśród największych spółek najmocniejszej przecenie uległ aluminiowy gigant Alcoa (-3,7 proc.) oraz General Electric (-3,2 proc.). Przed przeceną obroniły się jedynie trzy blue chipy. Akcje Coca-Coli podrożały o 1,6 proc., symboliczną zwyżkę odnotowały papiery Wal-Martu, a wycena Cisco Systems się nie zmieniła.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(0)