- Zamknięcie sklepów na 7 tygodni oraz głębokie tąpnięcie na poziomie odwiedzalności sklepów skutkowało utratą przez firmę ok. 1 mld zł wpływów - mówi w komentarzu do wyników Grupy za drugi kwartał Marcin Czyczerski, prezes CCC. Jego wypowiedź cytuje portal WNP.pl, który też opracował wyniki firmy.
Wynika z nich, że skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży spadł o 26 proc. do poziomu 620 złotych. Natomiast w drugim kwartale CCC odnotowała spadek marży brutto na sprzedaży o 3,2 p.p.
Kryzys wywołany przez trwającą pandemię koronawirusa zachęcił grupę do zwiększenia aktywności w internecie. CCC postawiło w dobie tzw. lockdownu na rozwój e-commerce.
- W obliczu pandemii przyspieszyliśmy tempo rozwoju e-commerce. Dziś jesteśmy jednym z najsilniejszych graczy w kanale online z unikalnym modelem sprzedaży omnichannel. Mamy około 60 różnych platform do sprzedaży w sieci, w tym także aplikacji mobilnych. Platforma CCC.eu istnieje dopiero rok, a ma na koncie już ponad 1,5 mln zrealizowanych zamówień. Wciąż dużo pracy przed nami, ale jesteśmy na dobrej drodze - mówi Marcin Czyczerski.
Prezes CCC tłumaczy również, że Grupa na "zamrożenie" gospodarki zareagowała szybko. Ocenił też, że firma przeprowadziła emisję akcji "z sukcesem" i pozyskała w ten sposób ponad 0,5 mld złotych. Jest też jednocześnie przygotowana na ponowne uruchomienie handlu stacjonarnego.
Koszty CCC natomiast sięgnęły poziomu 585 mln złotych, co oznacza spadek o 17 proc. rok do roku. Wpływ na to miało ograniczenie kosztów sprzedaży, wynagrodzeń, logistyki, usług obcych i marketingu. Ponadto spółka wprowadziła program oszczędnościowy - podaje WNP.pl. Portal dodaje, że wyniki EBIT i EBITDA grupy wyniosły odpowiednio 34 i 187 mln złotych.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl