Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

LPP sprzedaje więcej, ale CCC rośnie dużo szybciej. Salony podsumowały pierwszy kwartał

8
Podziel się:

CCC i LPP w pierwszych trzech miesiącach tego roku sprzedały ubrania i buty za prawie 3 mld zł. Czołowe polskie spółki handlowe notują wyraźnie lepsze wyniki niż rok wcześniej. Regularnie otwierają też nowe sklepy.

CCC i LPP pochwaliły się wynikami sprzedaży.
CCC i LPP pochwaliły się wynikami sprzedaży. (East News, ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER)

Niektóre spółki jeszcze nie opublikowały raportów finansowych podsumowujących 2018 rok, a dwaj czołowi polscy przedstawiciele sektora handlowego już zaprezentowały wstępne wyliczenia dotyczące sprzedaż w pierwszym kwartale tego roku. Odzieżowa grupa LPP sprzedaje więcej, ale poprawia wyniki znacznie wolniej niż obuwnicza grupa CCC.

Od początku stycznia do końca marca właściciel marek Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay sprzedał ubrania za łączną kwotę 1 mld 830 mln zł - wynika ze wstępnych danych opublikowanych przez zarząd LPP. W tym samym czasie przychody CCC wyniosły 1 mld 33 mln zł. Różnica to więc blisko 800 mln zł.

Choć CCC inkasuje mniej pieniędzy ze sprzedaży, systematycznie goni rywala. Podczas gdy grupa LPP poprawiła statystyki o 16 proc. w skali roku, sprzedaż lidera rynku obuwia wzrosła w tempie 57 proc.

Zobacz także: Tak się robi modę w Polsce. Zobacz LPP od kuchni

Sprzedaż w samych salonach CCC nie jest aż tak dynamiczna - wynosi niecałe 30 proc. Statystyki zawyżają jednak należące do grupy CCC takie marki jak przejęte ostatnio Gino Rossi czy eobuwie.pl (+306 proc.). Mocno w górę idzie sprzedaż online. W e-commerce grupa notuje wzrosty rzędu 70 proc. rocznie.

Nie wszystkie liczby napawają zarząd CCC optymizmem. W sprzedaży hurtowej firma notuje regres. W rok przychody spadły o 8 proc.

Grupa LPP aż tak szczegółowych danych sprzedaży nie podała. Wiemy za to jak przychody przełożyły się na zyski. W pierwszym kwartale LPP zysk brutto na sprzedaży wyniósł 800 mln zł. Jest o 12 proc. wyższy niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Na koniec marca powierzchnia wszystkich sklepów grupy LPP liczyła sobie 1 mln 86 tys. metrów kwadratowych. W rok powiększyła się o 8,5 proc. Tymczasem sprzedaż CCC odbywa się na powierzchni 675 tys. metrów kwadratowych - o 37 proc. większej niż rok wcześniej.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(8)
WYRÓŻNIONE
Mariusz
6 lat temu
Przecież to bzdura jakaś kompletna: 1.CCC zwiększa sprzedaż (nie wyniki!!!!) tylko dzięki akwizycjom, a LPP rosnie organicznie i zwiększa powierzchnię 2. O wynikach to tu akurat nic nie wiadomo, bo tylko o sprzedaży dane podajecie. W rzeczywistości Miłek może tylko pomarzyć o takich wynikach jakie ma LPP.
SzymOn
6 lat temu
LPP jest znacznie większe to trudno, żeby się dynamiczniej rozwijali. Zwłaszcza, że w ostatnich latach też notowali dobre wyniki sprzedażowe, więc obecny wzrost myślę, że jest taki jakiego można się było spodziewać.
zielik
6 lat temu
LPP działa na większej ilości rynków, na nowe wchodzi powoli stopniowo, w Polsce już w zasadzie wszystkie strategiczne lokalizacje pewnie mają obstawione, więc nie będą mieć nie wiadomo jakich skoków sprzedaży.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (8)
Baker
6 lat temu
Jednak LPP zdecydowanie lepiej wygląda i się rozwija. CCC do rozmiarów LPP jeszcze sporo brakuje.
zielik
6 lat temu
LPP działa na większej ilości rynków, na nowe wchodzi powoli stopniowo, w Polsce już w zasadzie wszystkie strategiczne lokalizacje pewnie mają obstawione, więc nie będą mieć nie wiadomo jakich skoków sprzedaży.
Lucjan
6 lat temu
Po pierwsze LPP jest większa spółką, po drugie LPP cały czas reinwestuje w nowe salony, modernizacje, kampanie czy centra logistyczne. nie ma porównania.
SzymOn
6 lat temu
LPP jest znacznie większe to trudno, żeby się dynamiczniej rozwijali. Zwłaszcza, że w ostatnich latach też notowali dobre wyniki sprzedażowe, więc obecny wzrost myślę, że jest taki jakiego można się było spodziewać.
tob
6 lat temu
Wzrosty obu spółek cieszą, zwłaszcza, że mają coraz więcej salonów za granicą.

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.