Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Mount TFI: Pandemia skłoni więcej firm do poszukiwania finansowania poza bankami

1
Podziel się:

Poszukując dodatkowych środków podczas pandemii, małe i średnie firmy powinny rozważyć pozyskanie prywatnego finansowania z funduszy typu private debt, jako alternatywę dla kredytów bankowych, uważa zarządzający funduszem Mount Finansowanie Przedsiębiorstw FIZAN Michał Ferenc.

Mount TFI: Pandemia skłoni więcej firm do poszukiwania finansowania poza bankami

Jak wskazał, dotychczas małe i średnie przedsiębiorstwa bardzo często nie otrzymywały kredytu bankowego we wnioskowanej kwocie z przyczyn jakościowych, a często powodem odmownych decyzji banków jest wyższy profil ryzyka, niestandardowe transakcje i niszowe branże. W dobie pandemii ta sytuacja uległa pogłębieniu.

"Wiele firm nie będzie miało pieniędzy na prowadzenie działalności lub na rozwój. Nieuniknione będzie poszukiwanie innego finansowania niż bankowe. Dlatego przedsiębiorcy powinni rozważać prywatne finansowanie z funduszy, które mają duże doświadczenie w skutecznym i bezpiecznym pomaganiu firmom. Na tym polu Polska ma sporo do nadrobienia" - powiedział Ferenc, cytowany w komunikacie.

Dług prywatny (z ang. private debt) jest dłużnym finansowaniem pozabankowym. Przybiera formę pożyczki lub obligacji. Może być odpowiednikiem lub też alternatywą dla kredytu bankowego. Stronami transakcji jest przedsiębiorca poszukujący finansowania oraz inwestor poszukujący okazji inwestycyjnej, wskazano w materiale.

"Dług prywatny, którego popularność na zachodzie zdecydowanie rośnie, konsekwentnie zastępuje miejsce bankowości inwestycyjnej, która po kryzysie z 2008 roku, jest w ciągłym regresie. Wyższe wymogi kapitałowe sprawiły, że sektor bankowy skupia się na finansowaniu działalności operacyjnej przedsiębiorstw. Jeśli już banki robią coś spoza okrojonego wachlarza usług, to wyłącznie dla tak markowych spółek i transakcji jak np. wykup lewarowany (LBO) Allegro przez fundusze Cinven, Permira i Mid Europa Partners od południowoafrykańskiego koncernu Naspers w 2016 roku lub późniejszy dług na wypłatę dywidendy dla nowych właścicieli w 2019 roku" - czytamy w komunikacie.

Pierwsza transakcja opiewała na kwotę 1,2 mld USD (wysokość długu w kwocie transakcji, która wyniosła 3,2 mld USD), a druga na 470 mln euro. Obie organizowane były przez londyńskie banki, a następnie oferowane polskim instytucjom, przypomniano.

"W krajach rozwiniętych część ryzyka związanego z finansowaniem firm pokrywa rynek kapitałowy w formie funduszy private equity, venture capital czy właśnie private debt. W Polsce takich funduszy jest zdecydowanie za mało. Ciekawostką jest jednak fakt, że liczba emitentów na portfelach lokalnych funduszy private debt jest większa niż liczba emitentów na GPW Catalyst. To wskazuje na rosnącą popularność i zapotrzebowanie na tego rodzaju finansowanie" - podkreślił Ferenc.

Fundusz Mount Finansowania Przedsiębiorstw FIZAN działa od 2,5 roku. W tym okresie przeanalizował ponad 350 transakcji na kwotę blisko 2,2 mld zł. Dokonał 25 transakcji na łączną kwotę 110 mln zł. Z jego formuły i korzystają zarówno inwestorzy indywidualni, jak i instytucjonalni.

Mount TFI jest pierwszym w Polsce towarzystwem funduszy inwestycyjnych wyspecjalizowanym w zarządzaniu funduszami nieruchomościowymi oraz private debt.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
Marian
4 lata temu
Szkoda tylko, że żądają zabezpieczenia takie fundusze a koszty mają ogromne... dlatego ludzie wybierają banki.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
Marian
4 lata temu
Szkoda tylko, że żądają zabezpieczenia takie fundusze a koszty mają ogromne... dlatego ludzie wybierają banki.