"Organizatorzy złożyli 3 184 wnioski zawierające łącznie dane ponad 83 tys. osób, które zawarły umowę o udział w imprezie turystycznej. Podróżni złożyli 90 337 wniosków" - czytamy w przesłanej informacji.
Wnioski organizatorów opiewają w sumie na 252 mln zł, a wnioski podróżnych na 276 mln zł. Wnioski złożyło 248 organizatorów turystyki.
Turystyczny Fundusz Zwrotów, utworzony został na mocy tzw. tarczy turystycznej (tarczy 5.0) umożliwia organizatorom turystyki oraz podróżnym wypłatę środków wpłaconych na poczet imprez turystycznych, które nie odbyły się ze względu na epidemię COVID-19. Stanowi wyodrębniony rachunek w Banku Gospodarstwa Krajowego, z którego są dokonywane wypłaty na rzecz podróżnych, którzy nie wyrazili zgody na przyjęcie vouchera na poczet przyszłych imprez turystycznych w ciągu roku od dnia, w którym miała się odbyć impreza.
Środki wypłacone z Turystycznego Funduszu Zwrotów mają być spłacane przez firmy w 72 równych ratach miesięcznych od kwietnia 2021 roku i mają być przekazywane przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny do Funduszu Przeciwdziałania COVID-19.
Łącznie do dzisiaj Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny wypłacił ponad 53 mln zł, wypłaty odbywają się codziennie, siedem dni w tygodniu, podano także.
W tarczy turystycznej znalazło się szereg instrumentów dot. wsparcia dla branży turystyczno-estradowej, w tym trzymiesięczne zwolnienie ze składek ubezpieczeniowych, należnych za okres od 1 lipca 2020 r. do 31 września 2020 r. (obejmujące m.in. hotelarzy, agentów turystycznych, pilotów i przewodników turystycznych). Uproszczono także zasady dot. wypłaty świadczenia postojowego dla agentów turystycznych, czy dodatkowego postojowego m.in. dla firm sektora transportu lądowego.