Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

0
Podziel się:

Łącznie 43 projekty podmiotów z branży gamingowej zostały zakwalifikowane do otrzymania 154,38 mln zł dofinansowania w ramach 4. konkursu GameINN. Wartość projektów to 226,63 mln zł, poinformowało Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR). Wśród dofinansowanych firm są m.in.: Moonlit, Artifex Mundi (dwa projekty), Carbon Studio (dwa projekty), T-Bull, Boombit, Techland i Klabater.

NCBR: W ramach 4. konkursu GameINN przyznano 154,38 mln zł dofinansowań

"Celem programu sektorowego GameINN jest zwiększenie konkurencyjności polskiego sektora producentów gier video na rynku globalnym w perspektywie do 2023 roku. Został zainicjowany przez Porozumienie Polskie Gry. Odpowiednio przygotowana agenda badawcza programu sprzyja zgłaszaniu ciekawych i ambitnych propozycji. Program pozwala rodzimym innowatorom realizować nowatorskie projekty w obszarach takich jak m.in.: projektowanie i wzornictwo w zakresie gier wideo, zastosowania Sztucznej Inteligencji, nowe narzędzia i mechanizmy interakcji czy rozszerzenie zastosowań technologii i narzędzi na inne dziedziny. W ramach wszystkich 4 konkursów GameINN dofinansowania w wysokości 474,3 mln zł przyznano 150 projektom" - czytamy w komunikacie.

Wśród zakwalifikowanych są m.in. (kolejność wg punktacji):

- Moonlit (Opracowanie technologii High Definition Water System HDWS, realistycznego graficznego i fizycznego odwzorowania wody w silniku Unity za 1,48 mln zł, dofinansowanie 1,13 mln zł),

- Artifex Mundi, pierwszy projekt (Wirtualny Gracz - technologia symulacji zachowania mobilnej gry F2P na przestrzeni dowolnie długiego czasu grania przy znaczącej liczbie graczy, z wykorzystaniem algorytmów sztucznej inteligencji w celu optymalizacji gry przed premierą oraz w trakcie życia za 7,15 mln zł, dofinansowanie 4,04 mln zł),

- Carbon Studio, pierwszy projekt (Opracowanie innowacyjnego systemu do zautomatyzowanego generowania nowych poziomów oraz obiektów 3D dedykowanych do gier VR za 4,74 mln zł, dofinansowanie 3,66 mln zł),

- T-Bull (Opracowanie Automatycznego Systemu Optymalizacji Parametrów Graficznych Gier Mobilnych - SopGAM, w celu automatycznej optymalizacji parametrów wydajności gry mobilnej na różnych platformach sprzętowych za 4,26 mln zł, dofinansowanie 2,56 mln zł),

- Boombit (Opracowanie systemu opartego o algorytm sztucznej inteligencji modyfikującego parametry gry w trakcie trwania rozgrywki w celu maksymalizacji przychodów twórców gier wykorzystujących silnik Unity oraz zwiększenia ich oszczędności w procesie dostosowania gier do potrzeb graczy za 7,22 mln zł, dofinansowanie 3,84 mln zł)

- Carbon Studio, drugi projekt (Opracowanie innowacji produktowej opartej na systemie telemetrii w grze za 3,63 mln zł, dofinansowanie 2,18 mln zł)

- Artifex Mundi, drugi projekt (Wydajna technologia symulacji rozwoju osobowości postaci niezależnych, powiązanych z nią proceduralnych animacji oraz podniesienie wizualnej jakości postaci na platformach mobilnych za 5,2 mln zł, dofinansowanie 2,6 mln zł)

- Techland (Przeprowadzenie prac rozwojowych nad opracowaniem technologii oraz narzędzi do aktywnego wspomagania procesów sprzedażowych i marketingowych celem zwiększania poziomu sprzedaży i wydłużenia cyklu życia produktu (gra AAA), za 14,57 mln zł, dofinansowanie 5,83 mln zł)

- Klabater (T.A.C.K. - Zestaw innowacyjnych narzędzi do tworzenia zaawansowanych ekonomicznych gier symulacyjnych za 4,08 mln zł, dofinansowanie 2,55 mln zł).

Uruchomiony w 2016 roku GameINN jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Dzięki Funduszom Europejskim polscy twórcy z branży gamedev z powodzeniem rozwijają swoje pomysły. Od pierwszego konkursu program cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Ubiegający się o dofinansowanie przedsiębiorcy lub konsorcja z udziałem jednostek naukowych w każdym z konkursów reprezentowali wysoki poziom, co już trzykrotnie doprowadziło do zwiększenia budżetu konkursu w chwili jego rozstrzygnięcia. Tym razem to rekordowe ponad 54 mln zł, z których w przeważającej większości skorzystają firmy z sektora MŚP. W poprzedniej edycji było to o 20 mln zł, a w I konkursie o 37 mln zł więcej niż zaplanowano, podało także NCBR.

W czwartym konkursie GameINN o dofinansowanie sięgające nawet ponad 15 mln zł mogli się ubiegać przedsiębiorcy, konsorcja przedsiębiorców oraz konsorcja przedsiębiorców z udziałem jednostek naukowych. Do NCBR wpłynęła rekordowa, największa w historii programu liczba wniosków o dofinansowanie. To 93 wnioski, złożone w 90% przez firmy z sektora MŚP, przypomniano.

Rekomendowana kwota dofinansowania może ulec zmianie w szczególności w wyniku weryfikacji dopuszczalnej wysokości pomocy de minimis przed zawarciem umowy, zastrzeżono w informacji.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)