Producent makaronu tradycyjnego Pol-Mak chce w lipcu zadebiutować na rynku NewConnect. Spółka przeprowadza obecnie ofertę prywatną, liczy na 3-8 mln zł.
Spółka chce wprowadzić do obrotu od 2,2 mln do 6,7 mln akcji serii F o wartości nominalnej 0,10 zł, co stanowi 15-35 proc. kapitału firmy.
Spółka informowała wcześniej, że chciałaby z oferty prywatnej zebrać 3-8 mln zł, które przeznaczy na rozbudowę przejętej drukarni fleksograficznej, unowocześnienie parku maszynowego i rozwój działu handlowego.
- _ Strategia firmy zakłada powiększanie i unowocześnianie parku maszynowego w celu zwiększenia możliwości i mocy produkcyjnych. Przewidywana jest budowa nowego budynku magazynowego, zakup laminarki, dwóch nowych linii technologicznych do produkcji makaronu, oraz wymiana systemu finansowo-księgowego. Notowania na rynku NewConnect stwarzają nam możliwość niższych kosztów pozyskania kapitału na realizację tych planów, w porównaniu do innych alternatywnych form _ - powiedział cytowany w komunikacie Grzegorz Polak, prezes spółki.
W kwietniu Pol-Mak przejął drukarnię fleksograficzną Krysfol, co ma pozwolić na obniżenie kosztów wytwarzania opakowań i realizację usługowej produkcji opakowań, dla innych producentów żywności.
Firma zakupiła również grunt, który ma zostać przeznaczony na budowę hali produkcyjnej. Obie inwestycje mają być sfinansowane ze środków pochodzących z emisji akcji.
Wytwórnia Makaronów Domowych Pol-Mak specjalizuje się w produkcji tradycyjnych, jajecznych makaronów wałkowanych.
Firma istnieje od 1995 roku. Początkowo produkowała około 300 kg makaronu dziennie, obecnie moce produkcyjne firmy wynoszą 15-16 ton dziennie. Pol-Mak zatrudnia ponad 60 osób. W 2007 roku spółka osiągnęła około 10 mln zł przychodów, co oznacza wzrost wobec 2006 roku o 19 proc.