Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

Nextbike zrezygnowało ze złożenia oferty na system rowerów miejskich w Warszawie

1
Podziel się:

Nextbike Polska w restrukturyzacji wraz ze swoim strategicznym partnerem, dostawcą technologii Nextbike GmbH, zrezygnowało ze złożenia oferty na zarządzanie systemem rowerów miejskich Veturilo w przetargu ogłoszonym przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, podała spółka.

Nextbike zrezygnowało ze złożenia oferty na system rowerów miejskich w Warszawie
(nextbike)

Nextbike Polska zapewniło w specjalnym oświadczeniu, że przyczyną niezłożenia oferty nie jest sytuacja finansowa spółki.

"Nextbike Polska, zgodnie z decyzją sądu przechodzi obecnie restrukturyzację, co nie wpływa na zdolność do startowania w przetargach ani na bieżące funkcjonowanie spółki, w tym zarządzanie 41 systemami rowerów miejskich" - podkreślono.

"Decyzja o niestartowaniu w przetargu na operatora systemu Veturilo podyktowana była trzema okolicznościami:

- warunki finansowe przetargu, w ocenie Nextbike Polska w restrukturyzacji nie uwzględniały wzrostu cen, oraz zwiększenia ryzyka w wyniku pandemii COVID-19. Możliwa druga fala zachorowań na jesieni, stwarza zagrożenie powtórnym wyłączeniem rowerów miejskich z użytkowania, co musi zostać uwzględnione w ryzykach realizacji kontraktu, a to przekłada się na wyższą cenę usługi. Znalazło to potwierdzenie w ofercie złożonej przez jedynego uczestnika, której wysokość przekracza planowany budżet o ok. 82 mln zł.

- zerwanie łańcuchów dostaw w związku z pandemią wirusa COVID-19 spowodowało znaczne wydłużenie realizacji zamówień na rowery i części rowerowe u producentów. Zdaniem spółki, realizacja zamówienia na ok. 6 400 rowerów, zgodnie z warunkami przetargu, w obecnym czasie jest bardzo wątpliwa, jeśli nie niemożliwa.

- w związku z pandemią, banki zaostrzyły warunki finansowania projektów, które mogą być wrażliwe na ewentualną drugą falę zachorowań. Wiąże się to ze zwiększeniem kosztów obsługi kredytów i dodatkowymi wymaganiami, jeśli chodzi o zabezpieczenia inwestycji. To z kolei utrudnia realizację projektu i również wiąże się z dodatkowymi kosztami" - czytamy dalej.

Mając na uwadze powyższe, Nextbike Polska w restrukturyzacji zdecydował się nie przystępować do przetargu. Ponadto spółka deklaruje, że w przypadku kolejnych przetargów każdorazowo będzie analizowała zasadność udziału, jeśli warunki będą uzasadnione technicznie i ekonomicznie, podsumowano.

Nextbike Polska jest numerem jeden na polskim rynku miejskich systemów rowerowych pod względem liczby rowerów (ok. 80% udziału w rynku). Spółka jest operatorem systemów rowerów miejskich w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od 2017 r.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(1)
WYRÓŻNIONE
warszawianin
5 lata temu
Bez, pandemii, bez zerwania łańcucha dostaw i tego całego biznesowego bełkotu, statystyki używania rowerów Veturillo w Warszawie za rok 2019 obnażyły drastyczny spadek zainteresowania usługą. Usługa funkcjonowała i nadal funkcjonuje wyłącznie dzięki bardzo hojnym "kroplówkom" z budżetu miasta. Ale Warszawscy urzędnicy są pod przemożnym wpływem rowerowych aktywistów, którzy będą się starać zaklinać rzeczywistość szerząc swoją pokrętną ideologię. Za chwilę przez Warszawę przejadą Masy krytyczne i warszawski ratusz rękami pana Puchalskiego (prekursora projektu "rower miejski w Warszawie") przepchnie dodatkową, grubą pajdę kasy aby reanimować trupa. tylko DLACZEGO ZA MOJE PIENIĄDZE???
NAJNOWSZE KOMENTARZE (1)
warszawianin
5 lata temu
Bez, pandemii, bez zerwania łańcucha dostaw i tego całego biznesowego bełkotu, statystyki używania rowerów Veturillo w Warszawie za rok 2019 obnażyły drastyczny spadek zainteresowania usługą. Usługa funkcjonowała i nadal funkcjonuje wyłącznie dzięki bardzo hojnym "kroplówkom" z budżetu miasta. Ale Warszawscy urzędnicy są pod przemożnym wpływem rowerowych aktywistów, którzy będą się starać zaklinać rzeczywistość szerząc swoją pokrętną ideologię. Za chwilę przez Warszawę przejadą Masy krytyczne i warszawski ratusz rękami pana Puchalskiego (prekursora projektu "rower miejski w Warszawie") przepchnie dodatkową, grubą pajdę kasy aby reanimować trupa. tylko DLACZEGO ZA MOJE PIENIĄDZE???