Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
Damian Słomski
Damian Słomski
|

Orange ma sposób na utrzymanie klientów. Na jednego przypadają średnio 4 różne usługi

65
Podziel się:

Z Orange Love korzysta blisko 1,2 mln klientów. Każdy ma dostęp średnio do co najmniej 4 różnych usług, za które firma inkasuje miesięcznie ponad 100 zł. Orange nie ukrywa, że chce jak najmocniej związać klientów i w ten sposób bronić się przed konkurencją.

Orange nie chce się ograniczać tylko do usług komórkowych.
Orange nie chce się ograniczać tylko do usług komórkowych. (East News, Tadeusz Koniarz)

W 2018 roku Orange sprzedał produkty i usługi za kwotę ponad 11 mld . Pozwoliło to firmie wypracować na czysto blisko 10 mln zł zysku. W podsumowaniu wyników prezes Jean-Francois Fallacher wskazuje, że fundamentem jego strategii jest oferowanie klientom wielu różnych usług telekomunikacyjnych, bo oznacza to wymierne korzyści finansowe, pozwala pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać przy sobie starych. Szczególnie, że konkurencja na rynku jest bardzo duża.

Sprzedaż usług konwergentnych, czyli łączących co najmniej stacjonarny internet i telefonie komórkową rośnie w Orange w tempie około 30 proc. rocznie. W ubiegłym roku w tej kategorii przychody wzrosły o 320 mln zł. Jednocześnie z usług wyłącznie komórkowych lub internetowych spadły o 13 proc. (545 mln zł).

W raporcie rocznym spółka podkreśla, że łącznie usług zwiększa satysfakcję klientów i zmniejsza wskaźnik odejść. Liczba rezygnacji klientów jest istotnie mniejsza niż w przypadku sprzedaży pojedynczych produktów. Do tego firma oszczędza na IT i marketingu.

"Poprzez ofertę konwergentną jesteśmy z jednej strony w stanie wejść z naszymi usługami do nowych gospodarstw domowych, a z drugiej strony odsprzedajemy kolejne usługi w gospodarstwach, w których już jesteśmy obecni, wypierając konkurentów, którzy nie są w stanie zaproponować tak kompleksowej oferty" - podkreśla Orange.

Zobacz także: Fundacja Orange przybliża ludziom nowe technologie

Flagowym produktem firmy jest Orange Love. Oferta ta weszła na rynek w lutym 2017 roku. W wersji podstawowej pakiet zawiera: dostęp do internetu stacjonarnego, pakiet telewizyjny, abonament komórkowy i telefon domowy. A można go rozbudować choćby o zakup smartfona na raty.

W październiku liczba klientów Orange Love przekroczyła 1 milion. Jak podkreślają przedstawiciele Orange, oferta konwergentna stanowi silny atut w konkurowaniu z operatorami telewizji kablowej, którzy w ogóle nie świadczą usług komórkowych lub świadczą je w bardzo ograniczony sposób.

W 2018 roku baza indywidualnych klientów ofert kilku różnych usług urosła o 201 tys. (20 proc.) i osiągnęła poziom 1 mln 236 tys. Na wszystkich przypadało ponad 5 mln usług. Tak więc średnio każdy klient posiadał ponad cztery usługi w Orange.

"Wskaźnik ten ma cały czas tendencję rosnącą w wyniku dosprzedaży dodatkowych usług komórkowych i telewizyjnych" - czytamy w raporcie Orange.

W 2018 roku przeciętny klient Orange, który korzystał z kilku usług naraz płacił za nie miesięcznie średnio 102 zł. Dla porównania klienci usług wyłącznie komórkowych płaca miesięcznie 21,6 zł (mniej o 6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem).

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

internet
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
money.pl
KOMENTARZE
(65)
WYRÓŻNIONE
55orzech
6 lat temu
Byłem klientem tej sieci od czasów Idea (1999) do zeszłego miesiąca, totalne dno i brak poszanowania dla stałego klienta. Ale już nie jestem i nie żałuję
_mama
6 lat temu
Jestem ich klientką od prawie 20 lat ale też odchodzę bo kiedyś mieli coś do zaproponowania a teraz tylko strzygą barany.
Jan
6 lat temu
A ja za tydzień żegnam się z nimi ozięble po 12 latach.
NAJNOWSZE KOMENTARZE (65)
Andre3217.
4 lata temu
Jestem klientem sieci Orange od 20LAT, dla nich niema to żadnego znaczenia, a szkoda... Za trzy tygodnie kończy się umowa. Proponują mi abonament taki sam , tylko 20% droższy ??? . Dzwoniłem do Orange kilka razy ,w celu połączenia mnie z działem obsługi klienta, za każdym razem słyszę odpowiedż , iż niema takiego działu. Niewierze ,przecież przez te lata ,przedłużałem umowy przez dział obsługi klienta...Serdecznie dziękuje za usługi, i żegnam się z Orange. konkurencyjna firma zaprasza mnie :usługi te same za 30% taniej... ,,MOŻNA ".
arek
6 lat temu
orange nikogo nie utrzyma ukryte podwyzki ,kiepski sprzet tv awaryjny jak u zadnego operatora live boxy i fun boxy to dziadostwo , transer netu jest zawsze tylko w max 30% od tego na umowie zasieg po wifi 30 cm od routera i i tak rwie ,niekompetentni osobnicy w bok ,ciagle klamstwa ,obiecywanki i olewanie klienta na maxa po 16 latach powiedzialem WYSTARCZY od lutego jestm sczeliwy bez orange ,nikomu kto ma wybor nie polecam ,unikc jak zarazy
mmt
6 lat temu
Ja nie narzekam. Kilkanaście lat (drobne usterki się zdarzały , ale niemal natychmiast je usunięto). Opłata nie wygórowana.
Niestety
6 lat temu
Znowu reklama orange
ten co sprzed...
6 lat temu
wart oklepu sękatym kijem
...
Następna strona