W 2018 roku Orange sprzedał produkty i usługi za kwotę ponad 11 mld zł. Pozwoliło to firmie wypracować na czysto blisko 10 mln zł zysku. W podsumowaniu wyników prezes Jean-Francois Fallacher wskazuje, że fundamentem jego strategii jest oferowanie klientom wielu różnych usług telekomunikacyjnych, bo oznacza to wymierne korzyści finansowe, pozwala pozyskiwać nowych klientów i utrzymywać przy sobie starych. Szczególnie, że konkurencja na rynku jest bardzo duża.
Sprzedaż usług konwergentnych, czyli łączących co najmniej stacjonarny internet i telefonie komórkową rośnie w Orange w tempie około 30 proc. rocznie. W ubiegłym roku w tej kategorii przychody wzrosły o 320 mln zł. Jednocześnie z usług wyłącznie komórkowych lub internetowych spadły o 13 proc. (545 mln zł).
W raporcie rocznym spółka podkreśla, że łącznie usług zwiększa satysfakcję klientów i zmniejsza wskaźnik odejść. Liczba rezygnacji klientów jest istotnie mniejsza niż w przypadku sprzedaży pojedynczych produktów. Do tego firma oszczędza na IT i marketingu.
"Poprzez ofertę konwergentną jesteśmy z jednej strony w stanie wejść z naszymi usługami do nowych gospodarstw domowych, a z drugiej strony odsprzedajemy kolejne usługi w gospodarstwach, w których już jesteśmy obecni, wypierając konkurentów, którzy nie są w stanie zaproponować tak kompleksowej oferty" - podkreśla Orange.
Flagowym produktem firmy jest Orange Love. Oferta ta weszła na rynek w lutym 2017 roku. W wersji podstawowej pakiet zawiera: dostęp do internetu stacjonarnego, pakiet telewizyjny, abonament komórkowy i telefon domowy. A można go rozbudować choćby o zakup smartfona na raty.
W październiku liczba klientów Orange Love przekroczyła 1 milion. Jak podkreślają przedstawiciele Orange, oferta konwergentna stanowi silny atut w konkurowaniu z operatorami telewizji kablowej, którzy w ogóle nie świadczą usług komórkowych lub świadczą je w bardzo ograniczony sposób.
W 2018 roku baza indywidualnych klientów ofert kilku różnych usług urosła o 201 tys. (20 proc.) i osiągnęła poziom 1 mln 236 tys. Na wszystkich przypadało ponad 5 mln usług. Tak więc średnio każdy klient posiadał ponad cztery usługi w Orange.
"Wskaźnik ten ma cały czas tendencję rosnącą w wyniku dosprzedaży dodatkowych usług komórkowych i telewizyjnych" - czytamy w raporcie Orange.
Czytaj więcej: Orange Polska sprzedał spółkę zależną Orange Real Estate
W 2018 roku przeciętny klient Orange, który korzystał z kilku usług naraz płacił za nie miesięcznie średnio 102 zł. Dla porównania klienci usług wyłącznie komórkowych płaca miesięcznie 21,6 zł (mniej o 6 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem).
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl