Orlen wszedł na słowacki rynek detaliczny w kwietniu 2019 roku. Obecnie posiada tam 20 stacji pod marką Benzina ORLEN.
– Zgodnie z zapowiedziami do końca tego roku podwoiliśmy liczbę posiadanych stacji na Słowacji. Wyniki sprzedaży pokazują, że sieć Grupy ORLEN cieszy się zaufaniem kierowców i ma duży potencjał wzrostu - mówi Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
– Koncentrujemy się na dalszym rozwoju, aby osiągnąć pozycję jednego z liderów sprzedaży detalicznej na Słowacji. Nasze działania wpisują się w założenia strategii Grupy ORLEN do 2030 r., w której mocno stawiamy na dalszy dynamiczny rozwój tego segmentu – mówi Daniel Obajtek, prezes Orlenu.
Najszybciej rosnącym segmentem sprzedaży na stacjach paliw Benzina - Grupa ORLEN jest oferta gastronomiczna, której wolumeny w Czechach wzrosły przez ostatnie osiem lat o 320 proc.
Orlen dysponuje siecią ponad 2840 stacji paliw, zlokalizowanych w Polsce, Czechach, Niemczech, Słowacji i na Litwie. Na koniec trzeciego kwartału 2020 roku w ramach sieci funkcjonowało ponad 2181 punktów gastronomicznych Stop Cafe oraz star Connect, w tym blisko 592 sklepów convenience pod marką O!SHOP.