Cena nabycia, bez uwzględnienia gotówki i długu VMP, wyniosła 13,4 mln euro (59 mln zł) i podlega ewentualnym dalszym korektom związanym z procedurą tzw. closing accounts. Transakcja została sfinansowana ze środków własnych oraz w oparciu o dostępne dla Play finansowanie zewnętrzne, wskazano również.
"Virgin Mobile jest ofertą komplementarną do oferty Play, widzimy wiele synergii, które wzmocnią obie marki na poziomie ofertowym, komunikacyjnym i dystrybucyjnym. Planujemy dalej rozwijać tę markę i zwiększać jej udziały rynkowe zarówno w segmencie na kartę, jak i na abonament" - powiedział CEO Play Jean Marc Harion, cytowany w komunikacie.
Virgin Mobile Polska, marka obecna na rynku od 2012 roku, będzie kontynuowała swoją działalność w ramach grupy Play Communications. Jest to druga rozpoznawalna międzynarodowa marka, po Red Bull MOBILE, w portfolio Play.
Pod koniec kwietnia Play podał, że P4 zawarł przedwstępną umowę sprzedaży i nabycia 100% udziałów w Virgin Mobile Polska (VMP) od jej wspólników i głównych inwestorów, w tym Delta Partners Emerging Markets TMT Growth Fund II L.P. oraz Dirlango Trading & Investments Limited. Cena nabycia dotycząca 100% udziałów w VMP (na zasadzie debt-free i cash-free) została ustalona na 13,4 mln euro (60,7 mln zł).
Virgin Mobile Polska jest częścią międzynarodowej grupy inwestycyjnej Virgin.
Play Communications jest właścicielem 100% udziałów w P4 (Play), która jest operatorem telefonii komórkowej Play. Spółka zadebiutowała na GPW w lipcu 2017 r.