"Najnowsze dane potwierdzają, że tworzona przez Pocztę Polską sieć click&collect znakomicie realizuje potrzeby klientów. Co czwarta paczka nadana w sieci Poczty Polskiej trafia do punktów odbioru. Kupujący przez internet odebrali w punktach dwukrotnie więcej paczek niż w ubiegłym roku. W każdym miesiącu pierwszego kwartału 2019 roku wolumen paczek osiąga co najmniej siedmiocyfrowy wynik, a dynamika przekracza 200%" - czytamy w komunikacie.
Rozwój usługi click&collect widać nie tylko w partnerskich punktach, ale również w sieci własnej placówek PP. Liczba paczek odbieranych w placówkach pocztowych ilustruje znaczną dynamikę - powyżej 150. Jeśli rozwój usługi utrzyma się na tym samym poziomie co w pierwszym kwartale, to do końca tego roku co trzecia przesyłka nadana w sieci Poczty zostanie wysłana do którejś z placówek działających w sieci Odbiór w Punkcie.
Sieć tę tworzy ponad 11,5 tys. punktów w całej Polsce - placówek pocztowych, sklepów Żabka&Freshmarket, wybranych stacji PKN Orlen oraz saloników prasowych i kiosków Ruchu. W tym roku Poczta planuje zwiększać sieć o nowe sklepy Żabki, a także agencje pocztowe - szczególnie w mniejszych miejscowościach, które powiększą sieć click&collect Poczty Polskiej, podano również.
Na koniec 2019 roku ma ona liczyć co najmniej 12,5 tys. punktów odbioru.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,5 tys. placówek.