"Jesteśmy dumni z tego, że płatności mobilne BLIK są już dostępne dla klientów banków spółdzielczych SGB. Naszą ambicją jest umożliwienie płacenia w ten sposób każdemu, kto korzysta z usług bankowych. Płatności mobilne to najwygodniejszy i najbezpieczniejszy sposób rozliczeń. Wierzymy, że klienci banków spółdzielczych bardzo docenią to rozwiązanie" - powiedział prezes PSP Dariusz Mazurkiewicz, cytowany w komunikacie.
Klienci banków spółdzielczych SGB mogą od dziś płacić z użyciem smartfonów dzięki jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się aplikacji mobilnych - "Portfel SGB", podano również.
"To bardzo ważna i nad wyraz pozytywna wiadomość dla prawie półtora miliona klientów naszej grupy. Przyjmujemy najwyższe standardy bankowości mobilnej, oferując nowoczesne usługi płatnicze przede wszystkim mieszkańcom mniejszych miast i wsi. To pierwszy etap naszych intensywnych działań na rynku usług mobilnych. Chcemy, by banki spółdzielcze SGB, tak bliskie lokalnym społecznościom, stały się synonimem banków nowoczesnych, przyjaznych klientom i wykorzystujących cały arsenał współczesnych narzędzi informatycznych" - dodał prezes SGB-Banku Mirosław Skiba.
BLIK stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie informatyczne. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski, Santander Bank Polska. Z BLIKa mogą korzystać również klienci Getin Noble Banku, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole, Pekao SA, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a także banków spółdzielczych zrzeszonych w SGB.