Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

PZPM: Liczba rejestracji autobusów używanych spadła o 1,3% r/r do 236 w II

0
Podziel się:

Polscy przewoźnicy zarejestrowali łącznie 236 używanych autobusów w lutym br., co oznacza spadek o 1,3% r/r, wynika z analizy Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i firmy JMK, przygotowanej na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów.

PZPM: Liczba rejestracji autobusów używanych spadła o 1,3% r/r do 236 w II

"W lutym na rynku sprowadzanych, używanych autobusów odnotowaliśmy 236 rejestracji, o 3 szt. mniej niż rok wcześniej (-1,3%). Mimo że było to poniżej średniomiesięcznej z ub.r. (262 szt.), jak i z 2017 r. (277 szt.), sytuacja była stabilna. Wszystkie segmenty wykazały wzrost, jedynie zmniejszyła się grupa autobusów bez informacji o podrodzaju i przynależności do segmentu funkcjonalnego (z 36 w lutym ub.r. do 6 w br.). Najwięcej sprowadzono autobusów turystycznych (78 szt.; +16%). Następnie międzymiastowych, których zarejestrowano 68 (+6%) oraz MINI z liczbą 52 rejestracji (+1 szt). 'Plus' zagościł też w kategorii autobusów miejskich, których sprowadzono 30 (+ 9 szt. / +43%). Pojawiły się też dwa pojazdy szkolne, których nie było w lutym ub.r." - czytamy w komunikacie.

W styczniu zarejestrowano w Polsce 228 używanych autobusów; w lutym 236 szt., co daje skumulowany wynik na poziomie 464 szt. (-33 szt. / -6,6%). Te dane pokazują, że w Polsce liczba zarejestrowanych nowych pojazdów zbliża się do poziomu importu używanych autobusów, co do tej pory wydawało się niemożliwe. W 2017 roku pojazdów używanych zarejestrowano o 1,4 raza więcej niż pojazdów fabrycznie nowych (3 321 szt. do 2 292 szt.), a w 2018 roku był to poziom o 1,2 raza wyższy (3 150 szt. do 2 706 szt.), podano również.

"Wśród sprowadzonych od początku roku autobusów dominują pojazdy z normą emisji Euro IV produkowane w latach 2005-2009 (40% udział). Drugą grupę pod względem popularności stanowiły autobusy produkowane w latach 2000-2004 (35% udział) czyli z emisją spalin na

poziomie Euro III. Trzecią starsze - z lat 1996-1999 z normą Euro II (4%)" - czytamy dalej.

W pierwszych dwóch miesiącach 2019 roku ponownie marka Mercedes-Benz jest zdecydowanym liderem na rynku sprowadzanych do Polski, używanych autobusów. W tym okresie zarejestrowano łącznie 120 szt. (-30 szt. / -20% w porównaniu z sytuacją sprzed roku). Mercedes zajmuje 26% w rynku, co oznacza udział o 4,2 pkt. proc mniejszy niż rok wcześniej. Największa część autobusów tej marki reprezentowała kategorię MINI - 49 szt., gdzie marka ma prawie 50-proc. udział. To efekt cały czas dużego popytu na takie konstrukcje jak Sprinter czy Vario,

dzięki którym Mercedes-Benz zajmuje tutaj niekwestionowaną pozycję lidera, podsumowano w rankingu marek.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)
MONEY.PL na skróty

© 2024 WIRTUALNA POLSKA MEDIA S.A.

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.
Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się tutaj.