Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na

Warta wdroży w pełni rozpoznawanie obrazu i mowy na bazie AI w II poł. 2019 r.

0
Podziel się:

Warszawa, 15.04.2019 (ISBnews) - Warta wdraża dwa projekty bazujące na technologii sztucznej inteligencji - rozpoznawanie obrazu i mowy. Obecnie trwają zaawansowane testy z udziałem klientów ubezpieczyciela, a oba projekty zostaną w pełni wdrożone w drugiej połowie roku, podała spółka.

Warta wdroży w pełni rozpoznawanie obrazu i mowy na bazie AI w II poł. 2019 r.

Głównym celem wdrożenia rozpoznawania mowy (Voice Recognition) oraz obrazu (Image Recognition) jest istotne skrócenie czasu potrzebnego na proces likwidacji szkód i dalsze podnoszenie jakości obsługi klienta, podano.

"Wspólnym efektem wdrożenia obu projektów będzie wyraźna oszczędność czasu naszych klientów. Ograniczymy bowiem czas oczekiwania na telefoniczne zgłoszenie szkody czy wydanie decyzji ubezpieczeniowej. Nowe projekty to kolejne innowacyjne rozwiązania, które mają podnieść komfort klientów korzystających z naszych ubezpieczeń. Dotychczasowe rozwiązania, które wdrożyliśmy w likwidacji szkód, takie jak np. kompleksowy system zarządzania tym procesem czy aplikacja Warta Mobile, wpłynęły pozytywnie na szybkość i przejrzystość pomocy, jaką oferujemy naszym klientom" - powiedział wiceprezes Warty Rafał Stankiewicz, cytowany w komunikacie.

Warta podała, że nawet 80% szkód zgłaszanych jest za pomocą infolinii. Co więcej, niemal połowa czasu rozmów, jakie codziennie prowadzą konsultanci ubezpieczyciela dotyczą właśnie tego zadania.

"Odciążyć pracowników infolinii Warty ma wirtualny asystent, bazujący na technologii sztucznej inteligencji. Przygotowane rozwiązanie jest wykorzystywane do zebrania podstawowych danych od klienta, w tym między innymi czasu, miejsca zdarzenia oraz opisu sytuacji i szkód, które wymagają naprawy lub wymiany. W kolejnym kroku klient jest przełączany do konsultanta, który ma więcej czasu, aby skupić się na potrzebach klienta oraz ustalić kolejne kroki związane z naprawą" - czytamy w komunikacie.

Obecnie ok. 10% rozmów na infolinii, dotyczących zgłoszenia szkody, jest obsługiwanych przez wirtualnego asystenta Warty. Od początku wdrożenia obsłużył on już ponad 2 tys. spraw klientów. Pełne zakończenie wdrożenia planowane jest na sierpień 2019 r.

Warta zakłada także, że wprowadzenie technologii rozpoznawania obrazu, która służy do analizy szkód komunikacyjnych, pozwoli obsłużyć do 60% wszystkich spraw pojazdów, w których pojawiają się uszkodzenia zewnętrzne oraz 80% kosztorysów przesłanych przez warsztaty.

Na podstawie przesłanego zdjęcia sztuczna inteligencja rozpoznaje uszkodzone elementy karoserii samochodów, a w kolejnym kroku szacuje wartość odszkodowania.

"Rozpoznawanie obrazu jest technologią, która ciągle jeszcze wymaga rozwoju. Traktujemy sztuczną inteligencję niemal jak dziecko, które każdego dnia uczy się, zdobywa wiedzę, pod nadzorem profesjonalnych nauczycieli. Jednak efekty jakie uzyskuje nasze rozwiązanie na tym etapie wdrożenia pozytywnie nas zaskakują. Liczę, że będzie ono wykorzystywane na szeroką skalę jeszcze jesienią tego roku, a docelowo pozwoli nam w pełni zautomatyzować wycenę prostych zdarzeń" - dodał Stankiewicz.

Technologia Image Recognition jest udoskonalana w ramach międzynarodowego projektu którego liderem jest Warta. Uczestniczą w nim również HDI Germany, HDI Italy, HDI Turkey, które także należą do Grupy Talanx. Obecne wdrożenie jest realizowane z dwoma firmami: Control Expert i Tractable. W ramach trwającego etapu projektu sztuczna inteligencja przeanalizowała już niemal pół tysiąca rzeczywistych szkód. Każda z nich jest następnie weryfikowana przez profesjonalnych rzeczoznawców, którzy pomagają rozwijać nową technologię. Już teraz bot rozpoznaje ponad 2/3 uszkodzonych elementów widocznych na zdjęciach, podano także.

Głównymi akcjonariuszami Warty są niemiecka Grupa Talanx i japoński ubezpieczyciel na życie Meiji Yasuda. W kwietniu 2014 r. Talanx zadebiutował na warszawskiej giełdzie. Akcje Talanx AG są notowane także na głównym rynku giełdy we Frankfurcie (Deutsche Boerse AG), jak również na rynku regulowanym giełdy w Hanowerze (BOAG Boersen AG).

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)