Agora podtrzymuje, że rynek reklamy w Polsce powinien wzrosnąć o 1-3% r/r w 2017 r., podała spółka.
"Po analizie dostępnych danych rynkowych spółka postanowiła nie zmieniać na tym etapie szacunków dotyczących wydatków na reklamę w Polsce i podtrzymuje swój szacunek wzrostu wartości wydatków na reklamę w Polsce w 2017 r. w przedziale od 1 do 3%" - czytamy w raporcie.
Agora spodziewa się 1-3% wzrostu w segmencie TV, 5-8% wzrostu w segmencie Internet, spadku o 7-10% w segmencie Czasopisma, od 2% spadku do 2% wzrostu w segmencie Radio, wzrostu o 1-3% w segmencie Reklama zewnętrzna, spadku o 14-17% w segmencie Dzienniki oraz wzrostu o 1-4% w segmencie Kino.
Rynek reklamy w Polsce wzrósł w II kwartale 2017 r. o niespełna 0,5%. Reklamodawcy wydali w tym czasie na promowanie swoich produktów i usług około 2,3 mld zł. W I półroczu 2017 r. wartość wydatków na reklamę wzrosła o ponad 1% do kwoty około 4,28 mld zł, podano także.
W podziale na segmenty, w I poł. 2017 r. wydatki na reklamę ogółem spadły w segmencie TV o 0,5% r/r, wzrosły w segmencie Internet o 8,5%, spadły w segmencie Czasopisma o 9,5% i o 2% w segmencie Radio oraz o 0,5% w segmencie Reklama zewnętrzna i 17% w segmencie Dzienniki; odnotowano także wzrost o 9,5% w segmencie Kino, poinformowano także w raporcie.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z Kino Polska TV.