Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Bank Pocztowy miał 10,6 mln zł zysku netto w I poł., liczy na wzrost salda r/r

0
Podziel się:

Warszawa, 27.09.2018 (ISBnews) - Bank Pocztowy wypracował 10,6 mln zł w I połowie br. wobec 1,6 mln zł rok wcześniej. Bank pracuje nad wdrożeniem zautomatyzowanego procesu gotówkowego online, poprawą procesu kredytu hipotecznego i pracuje nad poprawą obsługi MSP, licząc na wzrost salda kredytów w całym roku, po jego spadku w I półroczu, poinformował prezes Sławomir Zawadzki. 

Bank Pocztowy miał 10,6 mln zł zysku netto w I poł., liczy na wzrost salda r/r

"Blisko 6-krotny wzrost zysku netto do poziomu 10,6 i wzrost kapitału do 3,52% pokazują bardzo wyraźną poprawę wyników finansowych. Mamy świadomość, że częścią tego są jednorazowe elementy rozwiązania rezerw na UOKiK, więc nie jest to pełny powód naszej satysfakcji, ale też część jest efektem działalności biznesowej banku. Zawarliśmy ugodę z klientami, domknęliśmy w I półroczu temat. Wyniki nas cieszą" - powiedział Zawadzki podczas konferencji prasowej.

Dodał, że rozwiązane rezerwy na decyzję Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) miały wartość "kilku milionów", zaś w drugim półroczu zarząd nie spodziewa się zdarzeń jednorazowych, które wpływałyby na wynik. Jednocześnie podkreślił, że bank w II półroczu powinien wypracować zysk netto.

"Tak, czy inaczej to jest kwestia wysokości zysku, a nie tego, czy on będzie, czy nie" - powiedział prezes.

Dochody banku wzrosły o 6% r/r do 173,9 mln zł w I poł. br. Wynik z odsetek wyniósł 130,8 mln zł i był niższy o 4,5% w skali roku, zaś wynik prowizyjny sięgnął 24,1 mln zł na koniec czerwca, co oznacza spadek o 7,5% r/r.

"Wynik z odsetek jest niższy niż rok wcześniej, tak samo wynik prowizyjny. To efekt tego, że sprzedaż stopniowo rośnie, ale nie przekłada się jeszcze na saldo. To, co jest pozytywne, to wynik na pozostałych przychodach operacyjnych" - powiedział Zawadzki.

Marża odsetkowa netto wyniosła 3,5% na koniec czerwca.

Wskaźnik koszty do dochodów (C/I) wyniósł 70,5%, tj. był wyższy o 5,3 pkt proc. w skali roku.

Koszty wyniosły 122,5 mln zł w I poł. roku i były wyższe o 14,6% w skali roku. Bank podał, że wzrost kosztów wynikał m.in z włączenia w struktury banku dotychczasowych spółek zależnych - Centrum Operacyjnego Sp. z o.o. oraz Spółki Dystrybucyjnej Banku Pocztowego Sp. z o.o.

Wskaźnik ROE wzrósł o 2,92 pkt proc. do 3,52% na koniec czerwca.

Współczynnik wypłacalności CAR wyniósł 18,4% na koniec czerwca br., zaś Tier 1 wyniósł 15,2%.

"W związku z dokapitalizowaniem w ub. roku nasze miary kapitałowe są na przyzwoitym poziomie. Kapitał podstawowy i CAR wzrosły. Tutaj bank jest jak najbardziej w standardach rynkowych na przyzwoitym poziomie" - powiedział prezes.

"Możemy bardzo mocno rozwijać akcję kredytową, bo mamy dosyć płynności" - podkreślił.

Wartość salda kredytów brutto wyniosła 5,15 mld zł na koniec I półrocza. Sprzedaż kredytów dla klientów detalicznych zwiększyła się o 20% w skali roku.

Bank w I półroczu udzielił kredyty hipoteczne o wartości 104 mln zł, prawie 2-krotnie więcej w skali roku (55 mln zł w I poł. 2017 r.).

"Kończymy prace nad nowym procesem udzielania kredytów hipotecznych. Dynamika rok do roku jest przyzwoita i będzie rosła. Pracujemy też nad kredytem gotówkowym w pełni online" - powiedział Zawadzki.

Bank zrealizował też 314 mln zł sprzedaży nowych kredytów konsumpcyjnych w I półroczu, co oznacza wzrost o 7% r/r. Saldo kredytów konsumpcyjnych spadło o 5,5% r/r do 2 045 mln zł na koniec czerwca.

"W kolejnych miesiącach poprawialiśmy elementy nowego systemu sprzedaży kredytów, zrobiliśmy proces, który jest bezpieczny, ale dynamiki sprzedaży nas nie satysfakcjonują, chcielibyśmy sprzedawać więcej. To się poprawia, również we współpracy z Pocztą Polską" - powiedział prezes.

"Korzystamy z sieci placówek pocztowych - to ok. 4,5 tys. placówek, które są aktywne w sprzedaży. Zaczynaliśmy rok z ok. 50% aktywnych placówek pocztowych, teraz mamy ponad 60%. Wzrosty miesięczne sięgają ok. 30%, jeśli chodzi o sprzedaż kredytów gotówkowych. Mamy potencjał dostępu do wielu osób z małych miejscowości" - powiedział członek zarządu Paweł Kopeć.

Jak podkreślił prezes, w drugiej połowie br. salda kredytowe już przestały spadać i oczekuje, że na koniec roku bank zanotuje r/r wzrost salda kredytowego.

Saldo depozytów wyniosło 6,2 mld zł na koniec czerwca, co oznacza wzrost o 5,8% w skali roku.

Liczba klientów grupy wyniosła 1,11 mln na koniec czerwca i była niższa o 10,2% w skali roku. Spadek liczby klientów detalicznych o 1 113,2 tys. to efekt zamykania nieaktywnych kont. Operacja została zakończona w II kwartale br. Liczba aktywnych klientów detalicznych wyniosła 976,6 tys. na koniec czerwca.

"Zrobiliśmy do końca porządek z martwymi rachunkami. Proces zaczęliśmy w ub. roku. Zautomatyzowaliśmy ten proces. Dzięki temu mogliśmy pozamykać wszystkie zaległe rachunki, stąd spadek liczby klientów. W tym samym czasie pozyskaliśmy 41,3 tys. nowych klientów detalicznych tj. osób fizycznych i mikroprzedsiębiorstw" - powiedział Zawadzki. Mamy bardzo ładny poziom przyrostu, klienci chętnie otwierają konta w Banku Pocztowym, co nas bardzo cieszy. Te rachunki są kaloryczne, klienci korzystają z programów lojalnościowych.

Prezes poinformował, że liczb klientów Envelo Banku - cyfrowego ramienia Banku Pocztowego wynosi "kilka tysięcy".

"Kiedy startowaliśmy we wrześniu, przyjęliśmy założenie, że będziemy to robić stopniowo. Nie oczekiwaliśmy wielkiego wzrostu sprzedaży. Mamy kilka tysięcy klientów, w perspektywie kilku lat to jest projekt, który się zwróci. Myślimy o integracji usług, które mają przyszłość" - wskazał.

Zawadzki poinformował, że w tym roku nie ma planów dokapitalizowania banku, ale w kolejnych latach bank - zgodnie ze strategią - będzie potrzebował kapitału, aby rozwijać się w odpowiednim tempie.

Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)