"Współpraca z polskimi dostawcami i budowanie z nimi długoterminowych partnerstw jest jednym z filarów strategii Biedronki. Aktualnie sieć współpracuje z ponad 600 polskimi partnerami handlowymi, wśród których są zarówno dobrze znane marki, jak i lokalni przedsiębiorcy. Dzięki tej współpracy w 2017 r. 92% spośród wszystkich produktów w ofercie Biedronki pochodziło od krajowych dostawców. Ponadto z częścią polskich producentów Biedronka pracuje nad rozwojem, a nawet odbudową tradycyjnych polskich upraw, np. czosnku czy rodzimych odmian jabłek. Od ponad dekady sieć aktywnie promuje na co dzień polskie produkty i ich krajowych producentów. 'Dumni z tego, co nasze' jest kolejną odsłoną akcji, zachęcających Polaków do sięgania po nasze najlepsze tradycje kulinarne" - czytamy w komunikacie.
Sieć poinformowała, że od 18 stycznia br. rusza ze specjalną ofertą produktów kuchni polskiej. Pod hasłem "Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska" na półkach sklepów sieci klienci znajdą szeroki wybór produktów typowych dla polskiej kuchni.
"W ofercie 'Dumni z tego, co nasze. Kuchnia polska' znalazły się m.in. produkty z linii premium Delikatesy kuchni: kiełbasy, kabanosy, pasztety, pierogi ruskie oraz z kaczką, śliwka kandyzowana w czekoladzie. Ponadto klienci sieci odnajdą także szeroki wybór ryb" - czytamy w komunikacie.
Oferta Biedronki podkreślać będzie także bogactwo smaków charakterystycznych dla poszczególnych regionów kraju. Dzięki skali sieci, liczącej ponad 2820 sklepów, klienci w całej Polsce będą mogli skosztować wiodących produktów lokalnych, podano także w materiale.
W ub. tygodniu Jeronimo Martins podało, że sprzedaż w sieci Biedronka wzrosła o 8,6% r/r w sklepach porównywalnych (like-for-like, LFL) w 2017 r., zaś sprzedaż ogółem (w złotych) zwiększyła się o 10,4% r/r (w euro wzrost wyniósł 13,2% r/r).
W ub.r. Biedronka zwiększyła sieć o 101 nowych sklepów (liczba otwarć wyniosła 121) kończąc rok 2017 z liczbą 2 823 sklepów.