Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

BZ WBK: Bolączki MŚP to krótkie plany, skupienie na sprzedaży, zarządzanie kadrą

0
Podziel się:
BZ WBK: Bolączki MŚP to krótkie plany, skupienie na sprzedaży, zarządzanie kadrą

Choć małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) często zmagają się z zewnętrznymi trudnościami, jak skomplikowane przepisy prawno-podatkowe, nierzadko problemy tkwią wewnątrz firm, a trudności może sprawiać: brak precyzyjnego planowania, nadmierna koncentracja na zwiększaniu sprzedaży oraz nieumiejętne delegowanie zadań, wynika z analizy działalności firm uczestniczących w II edycji programu "Firmowe Ewolucje", zorganizowanego przez Bank Zachodni WBK.

"Sektor małych i średnich przedsiębiorstw jest bardzo istotny z punktu widzenia rozwoju polskiej gospodarki, gdyż ma znaczący udział w generowaniu PKB. Jak wskazują dane PARP, przedsiębiorstwa tworzą 73% PKB, w tym same MŚP generują 48,5% tego wskaźnika. Dlatego tak istotne jest, aby dobrze identyfikować główne bariery rozwoju tego sektora i starać się im zaradzić. Nasze doświadczenia wyniesione z programu 'Firmowe Ewolucje', którego bohaterami byli właśnie mali i średni przedsiębiorcy, pokazują, że problemy te są często uniwersalne. Z jednej strony, w dużym stopniu zależą od otoczenia społeczno-gospodarczego oraz branży, w której działa firma. Z drugiej zaś, często są wynikiem czynników wewnętrznych" - powiedział menedżer ds. wsparcia sprzedaży w Banku Zachodnim WBK Wojciech Dembiński, cytowany w komunikacie.

Choć rozwojowi firm w Polsce na co dzień towarzyszy zmaganie się z trudnościami zewnętrznymi, które ograniczają możliwości wdrażania przez nich przedsięwzięć rozwojowych, problemy pojawiają się również wewnątrz. Firmy nierzadko zbyt krótkowzrocznie patrzą na swój biznes, skupiają się wyłącznie na zysku oraz nieumiejętnie delegują zadania, podkreślono w materiale.

Według banku, krótkowzroczne patrzenie na własny biznes oraz brak długoterminowej strategii uwzględniającej trendy może się bardzo źle skończyć dla przedsiębiorstwa. Program "Firmowe Ewolucje" pokazał, że szczególnie duży problem stanowi powielanie schematów, które działały w przeszłości, ale teraz są już nieaktualne.

"Problemem polskich przedsiębiorców jest to, że w pewnym momencie prowadzenia własnego biznesu tracą świeże spojrzenie. Zaczynają prowadzić swój biznes opierając się wyłącznie na tym, co kiedyś działało. Często też angażują się w detale związane z rodzajem prowadzonej działalności i skupiając się na nich, tracą z oczu globalne trendy. A to właśnie otwarta głowa i świeże spojrzenie są cechami dobrego przedsiębiorcy. Na nie postawili Ci, którzy przeszli 'Firmowe Ewolucje' i udało im się z sukcesem wdrożyć zmiany" - wskazał prowadzący program Arkadiusz Mierzwa.

BZ WBK przypomina też, że biznes to nie tylko sprzedaż. Niektórzy przedsiębiorcy wydają się nie pamiętać, że inwestowanie w rozwój, długoterminowe plany rozszerzania działalności czy obserwowanie trendów potrafią przynieść najlepsze rezultaty.

"Warto pamiętać, że finansowanie większych projektów, jak powołanie własnego ośrodka badawczo-rozwojowego, choć jest dużym wydatkiem, nie znaczy, że nieosiągalnym. Na rynku dostępnych jest bardzo wiele instrumentów finansowych skierowanych do MŚP. Najbardziej podstawowy to kredyt obrotowy, który najczęściej służy do zachowania płynności finansowej przedsiębiorstwa. Środki można przeznaczyć na dowolny cel i spłacać nawet przez 3 lata. Rozwiązaniem, które cieszy się rosnącą popularnością w sektorze MŚP, jest leasing. Dzięki niemu przedsiębiorca może korzystać z wybranego środka trwałego bez konieczności zakupu na własność, a przy okazji uzyskać znaczne korzyści podatkowe" - wskazano także w materiale.

Wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców, zwłaszcza rozwijających swoją działalność, jest sprawne zarządzanie firmą.

"Nie potrafią oni rozdzielać obowiązków czy zaplanować, jak powinna wyglądać struktura firmy. Dodatkowo, problemem jest delegowanie obowiązków i ich rozdzielanie. Często bywa tak, że ze względu na nadmiar zadań, dział obsługi klienta czy marketing, wykonuje działania zupełnie niezwiązane ze swoim podstawowym biznesem. To natomiast jest spory błąd, który może skutkować licznymi problemami" - podsumowano w analizie.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)