Pierwsze sklepy w nowym koncepcie zostały otwarte we współpracy z polską siecią Wasbruk. Carrefour poszukuje także kolejnych sieci zainteresowanych współpracą przy prowadzeniu sklepów przystacyjnych.
Do portfolio sklepów osiedlowych w trzech formatach: Express convenience, Express Mini Market oraz Globi rozwijanych w modelu franczyzowy oraz ajencyjnym, dołączyła nowa oferta franczyzowa skierowana do właścicieli stacji paliw, podał Carrefour.
"Nowy koncept sklepu dla właścicieli stacji paliw został przygotowany na sprawdzonej marce pomarańczowego sklepu Carrefour Express convenience, ale jest modyfikowany w oparciu o lokalizację sklepu: osiedlową lub tranzytową. Sieć dostarcza niezbędne wyposażenie sklepu, identyfikację wizualną oraz wybrany asortyment produktów" - informuje właściciel sieci marketów.
W stałej ofercie sklepu, w zależności od jego wielkości, znajduje się do 400 do 800 artykułów, których najczęściej poszukują klienci stacji paliw.
- Przygotowaliśmy i przetestowaliśmy na polskim rynku nowy koncept sklepu dedykowanego właścicielom stacji paliw. Dzięki nowej ofercie, mogą oni teraz zaoferować swoim klientom znacznie szerszy wybór produktów i usług oraz bardziej kompleksową ofertę niż dotychczas" - powiedział dyrektor sklepów convenience w Carrefour Polska Michał Florkiewicz.
- Współpraca z firmą Wasbruk to dopiero początek naszej ekspansji w tym segmencie. Rozmawiamy już z kilkoma innymi polskimi sieciami, które są zainteresowane współpracą franczyzową z Carrefour - dodał Florkiewicz.
Nowy koncept sklepu Carrefour dedykowany stacjom paliw zostanie zaprezentowany na najbliższych wrześniowych targach paliwowych we Wrocławiu.
Obecnie pod szyldem Carrefour w Polsce działa blisko 600 sklepów franczyzowych. Koncept Express convenience to samoobsługowe sklepy z pomarańczowym logo o powierzchni do 200 m2, które najczęściej zlokalizowane są w miejscach o dużym natężeniu ruchu, np. w centrum aglomeracji miejskich. Obecność sklepu pod tą marka na stacji paliw, znacząco podnosi jej konkurencyjność, przyciągając wielu nowych klientów dzięki szerokiej ofercie produktów i usług, podsumowano.
Carrefour Polska to multiformatowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce prawie 900 sklepów: hipermarketów, supermarketów, sklepów osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.