Współpracująca z marką Calvin Klein firma Apparel FZCO podpisała umowę z grupą CCC. Dzięki temu czołowy polski producent butów w ciągu najbliższych kilku lat chce otworzyć na Bliskim Wschodzie co najmniej 60 salonów CCC.
Polkowicka grupa CCC jest liderem rynku obuwia w Polsce, ale na granicach naszego kraju nie kończy się znajomość marki. Już teraz salony CCC są obecne w 18 krajach, a na celownik władze spółki wzięły Bliski Wschód.
W środę zarząd CCC poinformował o zawarciu umowy z firmą Apparel FZCO ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, która ma umożliwić zaistnienie polskiej marki w tamtym rejonie świata. Podpisane porozumienie zakłada współpracę w zakresie sprzedaży obuwia CCC i innych produktów marek należących do CCC na terytorium 6 krajów: Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Kuwejtu, Omanu, Kataru, Bahrajnu.
Porozumienie zostało zawarte na okres 10 lat z możliwością jego przedłużenia o kolejne 10 lat. Otwarcie pierwszych sklepów planowane jest na początku 2019 roku.
- Rozwój CCC na Bliskim Wschodzie będzie odbywać się w modelu franczyzowym. Dobraliśmy renomowanego partnera, dającego pewność sukcesu na tych dość odległych rynkach, gdzie łącznie jest blisko 50 mln konsumentów i gdzie widzimy docelowo potencjał na poziomie 200-400 sklepów - podkreśla Dariusz Miłek, prezes CCC.
Spółka Apparel to doświadczony gracz na rynku detalicznym. Jest operatorem franczyz wielu globalnych marek takich jak: Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Aldo, Skechers, New Balance czy Crocs. Odpowiada również za rozwój polskiej firmy Inglot w regionie Bliskiego Wschodu.
- Współpracując z Apparel, jako CCC będziemy jednocześnie budować znajomość i doświadczenie dotyczące specyfiki rynku Bliskiego Wschodu i krajów ościennych. Widzimy w tej części świata szansę zdobycia pozycji jednego z kluczowych graczy na rynku obuwia w naszym segmencie - przekonuje prezes Miłek.
Zapisy umowy przewidują, że do roku 2023 ma powstać na Bliskim Wschodzie co najmniej 60 sklepów CCC o łącznej powierzchni co najmniej 40 tys. metrów kwadratowych. Mają być zlokalizowane w wiodących centrach handlowych we wszystkich 6 krajach.
CCC to jeden z największych producentów obuwia w Europie. Operuje około tysiącem sklepów, zatrudniając ponad 12 tys. pracowników. Rocznie sprzedają prawie 40 mln par butów, co w 2017 roku przyniosło ponad 1 mld euro przychodów ze sprzedaży.