"Prognozowany wzrost przychodów w sezonie 2018/2019 to z jednej strony efekt dalszego zwiększenia wpływów z tytułu praw mediowych, głównie międzynarodowych, ale także wynik skutecznej pracy departamentu marketingu i sprzedaży. Nie tylko przedłużyliśmy umowę z naszym sponsorem tytularnym - LOTTO, ale także pozyskaliśmy kolejnego potężnego partnera głównego - PKO BP. Ponadto wszystkie umowy obowiązujące do końca sezonu 2017/18 zostały przedłużone na następny okres. W rezultacie Ekstraklasa posiada również liczne grono partnerów oficjalnych, jak Oshee, O by Oshee, Henryk Kania czy Aztorin" - powiedział prezes Ekstraklasy Marcin Animucki, cytowany w komunikacie.
Według założeń budżetowych, Ekstraklasa przekaże klubom-akcjonariuszom 160 mln zł w sezonie 2018/2019. 155 mln zł będzie miało dla klubów charakter wpływów gotówkowych, zaś 5 mln zł trafi do nich w formie barterów. Rozliczane pieniężnie 153 mln zł zostaną podzielone według algorytmu obowiązującego w sezonie 2017/2018. Dodatkowo do klubów Ekstraklasy trafią też 2 mln zł, którymi spółka zarządzająca rozgrywkami zdecydowała zasilić program promowania młodych polskich zawodników organizowany przez PZPN - Pro Junior System. Pozwoliło to utrzymać udział Ekstraklasy w tym projekcie i jednocześnie zwiększyć atrakcyjność świadczeń dla klubów z tytułu promowania polskich piłkarzy poniżej 23. roku życia na boiskach Ekstraklasy. Spółka zarządzająca rozgrywkami w ramach planu budżetowego na sezon 2018/2018 przekaże też blisko 7 mln zł do PZPN z tytułu łączącej oba podmioty umowy, podano również.
"W ramach naszego budżetu zaplanowaliśmy też środki, które pozwolą nam dodatkowo wesprzeć finansowo kluby Ekstraklasy, wykorzystując synergie zakupowe, jakie mamy jako spółka. Planujemy zakup mat przeciwśniegowych dla wszystkich klubów o wartości 1,5 mln zł, których finansowanie rozłożymy w naszym budżecie w okresie 3 lat. W tym roku zabudżetowaliśmy też zakup kamer do wszystkich klubów, które mają ułatwić sztabom szkoleniowym ocenę zawodników także podczas treningów" - dodał Animucki.
Największy udział w przychodach Ekstraklasy w sezonie 2018/2019 będą miały wpływy z tytułu praw mediowych. Mają one stanowić 84% w strukturze przychodów. Pozostałe 16% będzie pochodzić głównie z praw marketingowych, licencji i barterów, wskazano także.
"Prognozowana na ten rok rekordowa wartość przychodów nie kończy pozytywnego trendu wzrostu naszych wyników. Biorąc pod uwagę toczące się rozmowy dotyczące sprzedaży praw mediowych do pokazywania rozgrywek Ekstraklasy w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021, spodziewamy się kolejnego skokowego zwiększenia naszych wyników w tych latach" - podsumował prezes.