Firma wyposażyła ponad 10 tysięcy węzłów w Polsce w system monitoringu i sterowania. Dzięki niemu może na bieżąco reagować na wszelkie zmiany w parametrach dostawy energii, a odbiorcy mogą optymalizować zużycie ciepła, podano w komunikacie.
"Wdrożony przez nas system pozwala kontrolować pracę naszych węzłów z częstotliwością odczytu co 15 minut. Dzięki inteligentnym sieciom jesteśmy w stanie zareagować wyprzedzająco na wszelkie nieprawidłowości związane z dostawą energii. W praktyce oznacza to, że możemy zapewnić odbiorcom komfort cieplny i przewidzieć zmianę temperatury zanim będzie odczuwalna w ich mieszkaniach" - powiedział kierownik sieci ciepłowniczej Fortum Rafał Ciesielski, cytowany w komunikacie.
Wdrożony przez Fortum system ma na celu zwiększenie niezawodności dostaw ciepła i usprawnienie procesu obsługi technicznej odbiorców. Bieżący nadzór nad pracą węzła i instalacji wewnętrznej pozwala na wczesną identyfikację zagrożeń, takich jak nieszczelności, bądź niewłaściwe działanie urządzeń dostarczających energię cieplną do klientów.
"Równocześnie firma stawia na transparentność w zakresie parametrów dostaw ciepła i daje odbiorcom narzędzia do samodzielnej optymalizacji zużycia. W ramach projektu działa usługa, która pozwala na odczyt parametrów dostawy ciepła w trybie online. Klienci mają dostęp do danych historycznych czy porównania z podobnymi odbiorcami. Mogą również otrzymać informację o zidentyfikowanych awariach, przewidywanym poziomie zużycia czy wysokości rachunków" - czytamy dalej.
Fortum specjalizuje się w produkcji energii elektrycznej oraz ciepła w sposób efektywny i przyjazny dla środowiska. Oferuje również szeroki wachlarz specjalistycznych usług z obszaru energetyki klientom indywidualnym, instytucjom oraz producentom energii. Jest obecne głównie w krajach nordyckich, bałtyckich oraz Rosji i Polsce. W 2016 roku łączne przychody Fortum osiągnęły poziom 3,6 mld euro.