Z badania wynika, że obecnie ponad 40% nabywców deklaruje, że zawsze lub często bierze udział w programach lojalnościowych.
Na przestrzeni ostatnich lat odsetek ten utrzymuje tendencję wzrostową i w porównaniu z rokiem 2014 wzrósł o 15 punktów procentowych, podano także.
"Sklepy sieci Biedronka wyróżnia dobrze odbierany przez klientów program lojalnościowy oraz szeroka oferta produktów marki własnej. Natomiast jej bezpośredniego konkurenta - sklepy sieci Lidl - inspirująca oferta produktowa wysokiej jakości i jej unikatowość" - powiedziała ekspert GfK w dziale Consumer Panel & Shopper, Renata Twardowska, cytowana w komunikacie.
"Biorąc pod uwagę znajomość sieci detalicznych, niemal wszyscy nabywcy wskazują sieć Biedronka. Ponadto, ponad połowa z nich jako pierwszą wymienia tę sieć spontanicznie. Na kolejnych miejscach znalazły się sieci Lidl, Tesco i Kaufland ze znajomością wspomaganą na poziomie 70-83%" - czytamy dalej.
Pod względem znajomości sieci drogeryjno-kosmetycznych najczęściej wymieniane są sklepy sieci Rossmann (88%), Drogerie Natura (52%) oraz Hebe (41%), jak wynika z badania.
Badanie GfK Shopping Monitor 2018 zostało przeprowadzone w listopadzie 2017 roku metodą wywiadów face-to-face CAPI na próbie osób odpowiedzialnych za zakupy produktów FMCG do gospodarstwa domowego.