"Poinformowaliśmy już naszych klientów o zaprzestaniu promocji piw z niższego segmentu cenowego w butelkach zwrotnych. Przenosimy akcenty finansowe w kierunku premiumizacji naszego portfolio" - powiedział Highcock na spotkaniu z dziennikarzami.
"Udział rynkowy w Polsce w ujęciu wartościowym jest naszym priorytetem przy stabilnym spożyciu piw. Biorąc pod uwagę, że 76% rynku to lagery i naszą mocną pozycję rynkową, widzimy potencjał w segmentach poza lagerami, które są zarówno rosnącymi kategoriami, jak i sprzyjają naszej strategii premiumizacji" - dodał prezes KP w rozmowie z ISBnews.
Pytany o inwestycje, wskazał, że jest to ciągły proces, a obecnie realizowane są m.in. projekty rozwojowe w dystrybucji piw w butelkach bezzwrotnych oraz tzw. tankach (świeże piwo dostarczane do pubów prosto z browaru).
Prezes KP zauważył, że od 2017 roku rośnie na polskim rynku cena jednostkowa za 0,5 litra do 2,52 zł w ub.r. i 2,53 zł za ostatnie 4 kwartały (wobec 2,5 zł w 2016 r.).
Prezes KP podał, że cały polski rynek piwa sięga 16 mld zł wartości detalicznej. Konsumpcja roczna sięgnęła 99 litrów na osobę. Sprzedaż piw odbywa się w 2/3 przez kanał tradycyjny i 1/3 poprzez kanał nowoczesny.
KP ma 35% rynku wartościowo (34% wolumenowo) w polskim rynku. Czołowe polskie marki firmy - Żubr oraz Tyskie - są liderami na krajowym rynku.
Kompania Piwowarska skupia trzy browary: Tyskie Browary Książęce, Browar Dojlidy w Białymstoku i Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu.
Sebastian Gawłowski