"Inwestycje mają przygotować firmę na przyjęcie i obsłużenie zwiększonego portfela zamówień, co jest oczekiwanym rezultatem całej strategii rozwoju. Oprócz modernizacji zakładu, jesteśmy w trakcie projektowania inwestycji w nową wannę hutniczą W-3, która do 2020 r. zastąpi najstarszy z obecnie wykorzystywanych pieców. Oczekujemy, że te przedsięwzięcia, wraz z relaunchem marki Krosno i intensyfikacją działań w obszarze sprzedaży, które już dziś są prowadzone, przyniosą istotne zwiększenie przychodów spółki oraz podwojenie EBITDA" - powiedział prezes Paweł Szymański, cytowany w komunikacie.
W ciągu 5 lat firma przeprowadzi remonty, wymianę maszyn, a także zwiększy automatyzację procesów pakowania, kontroli jakości i transportu, dodano.
"Na terenach należących do Krosno Glass powstanie nowe centrum logistyczne, które pozwoli na centralizację operacji spółki w jednym miejscu, likwidację magazynu zewnętrznego, a w rezultacie usprawni obsługę zamówień i przyniesie oszczędności dla firmy. Oddanie obiektu do użytku planowane jest w połowie 2019 r. W dłuższym terminie spółka zamierza skomercjalizować nawet do 60% powierzchni kompleksu, co przyniesie dodatkowe dochody" - czytamy w komunikacie.
W lutym br. podczas targów Ambiente we Frankfurcie firma przedstawiła nowy system identyfikacji wizualnej marki Krosno oraz ofertę na 2018 rok, opartą na produktach najchętniej wybieranych przez klientów i najnowszych trendach rynkowych, podano także.
"Od samego początku dostrzegamy największą wartość tej firmy, jaką są nasi pracownicy. Dlatego planujemy i już wdrażamy zmiany m.in. w obszarze podnoszenia kwalifikacji zespołu, polityki kadrowo-płacowej, a także warunków pracy. W miarę rozbudowy mocy produkcyjnych i wzrostu sprzedaży, będziemy mogli też utworzyć kolejne miejsca pracy" - dodał prezes.
Strategia rozwoju Krosno Glass została opracowana na podstawie głębokiej analizy organizacji, a także widocznych już dziś efektów działań naprawczych, przeprowadzonych od września 2016 roku we współpracy zarządu spółki z funduszem Coast2Coast Capital. Produkty z krośnieńskiej huty trafiają na ponad 60 światowych rynków, w tym do krajów Europy, USA, Meksyku, Australii, Chin czy Ameryki Południowej. Eksport stanowi ponad 70% przychodów spółki i obejmuje sprzedaż pod marką Krosno oraz private label dla globalnych firm, podano także w materiale.
Krosno Glass (dawniej: Krośnieńskie Huty Szkła Krosno) jest jednym z największych producentów szkła użytkowego w Polsce. Właścicielem Krosno Glass jest globalna spółka inwestycyjna Coast2Coast Capital. Fundusz zainwestował w krośnieńską hutę w sierpniu 2016 r., kończąc trwający ponad 7 lat okres upadłości likwidacyjnej zakładu. Roczne przychody Krosno Glass przekraczają 200 mln zł.