Liczba klientów LiveChat Software powiększyła się do 12 744 firm, podała spółka na podstawie danych pochodzących z systemów sprzedaży na dzień 1 listopada. Liczba klientów wzrosła o 460 firm w ciągu miesiąca.
"Spółka z Wrocławia po raz kolejny w tym roku poprawiła swój własny rekord (w sierpniu pozyskała 402 klientów). Według stanu na 1 listopada z jej rozwiązania korzysta już 12 744 przedsiębiorstw z całego świata, wobec 9 040 przed rokiem" - czytamy w komunikacie.
"Kolejne rekordy cieszą, ale nadal pracujemy nad tym, żeby zaufało nam jeszcze więcej firm. Dzięki nam mogą nie tylko lepiej się kontaktować z klientami przez stronę www, ale też lepiej zrozumieć ich zachowanie i wybory" - skomentował prezes Mariusz Ciepły, cytowany w komunikacie.
Liczba klientów przekłada się bezpośrednio na wyniki finansowe LiveChat Software. W I kwartale swojego roku finansowego (czyli w okresie kwiecień - czerwiec) przychody spółki wzrosły o 86% do 11,24 mln zł, wynik EBITDA o 84% do 7,86 mln zł, a zysk netto o 77% do 5,89 mln zł, podano również.
Firmy i instytucje wykorzystują rozwiązanie LiveChat do bezpośredniego kontaktu z osobami odwiedzającymi ich strony internetowe, w tym m.in. do wsparcia sprzedaży. Rozwiązanie oferuje też szereg dodatkowych narzędzi umożliwiających m.in. analizę ruchu na stronie, zachowania klientów czy jakość pracy konsultantów.
LiveChat Software oferuje swoje rozwiązanie w modelu SaaS (Software as a Service - oprogramowanie jako usługa) i dzięki temu jest firmą globalną. Najważniejszy dla niej rynek to USA, w Polsce generuje tylko kilka procent sprzedaży. Rozwiązania polskiej firmy wykorzystują m.in. takie marki jak: Orange, Adobe, Samsung, Pizza Hut, Macy's, PBS, NetApp i wiele innych, urzędy (w tym amerykański Departament Stanu), uczelnie (Stanford University), a także kluby sportowe (m.in. Vancouver Canucks). Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.