Początek tego roku był rekordowy pod względem liczby nowych użytkowników Netfliksa. Na całym świecie korzysta z serwisu już 125 mln ludzi. Jego biznes wyceniany jest na 140 mld dolarów.
Popularna na całym świecie "wypożyczalnia" filmów i seriali online ma za sobą świetny pierwszy kwartał tego roku. Przychody ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku wzrosły o 40 proc. Netflix zainkasował ponad 3,7 mld dolarów.
Jeszcze lepiej wyglądają statystyki zysku. "Na czysto" zarobił 290 mln zł, co oznacza poprawę wyniku sprzed roku o prawie 63 proc.
Finansowo widać duży progres m.in. dzięki dużej liczbie nowych użytkowników. Między styczniem a marcem z Netfliksa zaczęło korzystać 7,4 mln osób na całym świecie. To największy przyrost w historii serwisu. Łącznie wszystkich użytkowników jest już blisko 125 mln.
Najnowsze dane z zadowoleniem przyjęli inwestorzy giełdowi. Obecnie notowania akcji Netfliksa na giełdzie w USA idą w górę o ponad 5 proc. (handel posesyjny).
- Spółka od początku tego roku zyskała ponad 50 miliardów dolarów kapitalizacji rynkowej i pokonuje średnie wyceny analityków giełdowych od nieco ponad trzech miesięcy. Wszystko dzięki przekonaniu, że firma nadal będzie przyciągać subskrybentów - komentuje Haris Anwer z Investing.com.
Rynkowa wartość Netfliksa sięga już blisko 140 mld dolarów. To około 470 mld zł. Serwis z wideo w internecie jest więc wart tyle, co 18 największych firm z warszawskiej giełdy. A wśród nich są m.in. największy polski bank PKO BP, PKN Orlen i PZU.
Haris Anwer sugeruje, że firma dalej będzie zyskiwać na wartości w oczach inwestorów. Ma to być możliwe m.in. dzięki agresywnej strategi wydatków, która pozwala tworzyć nowe treści.
Czytaj więcej: Netflix podsumował wyniki za 2017 rok
Jak donosi firma badawcza MoffettNathanson, Netflix wydał w 2017 roku 6,3 mld dolarów na oryginalne i nabyte treści. To więcej niż wydała jakakolwiek inna firma streamingowa. Co więcej, kwota ta stawia Netflix tuż za tradycyjnymi mediami takimi jak Time Warner, Fox czy Disney.
W tym roku na nowe produkcje ma pójść jeszcze więcej pieniędzy. Z zapowiedzi zarządu wynika, że będzie to nawet 7,5-8 mld dolarów. Netflix chce wypuścić około 700 treści wideo, wliczając w to blisko 80 filmów.
W Polsce miesięczny abonament Netfliksa kosztuje od 34 do 52 zł miesięcznie (3 opcje do wyboru). W USA średnio użytkownicy płacą po 11,25 dolarów, czyli około 38 zł.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl