Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

PCA: Polska żywność certyfikowana ma wysoką jakość, czas na edukację konsumentów

0
Podziel się:

Jakość produktów żywnościowych jest postrzegana subiektywnie przez konsumentów, a jakość jest nastawiona na wysoką wartość produktu. Polscy konsumenci potrzebują odpowiedniej edukacji i niezbędna jest także komunikacja jednostki akredytującej z właścicielami programów certyfikacji czy regulatorami, uważa  Hanna Tugi z Polskiego Centrum Akredytacji (PCA). 

PCA: Polska żywność certyfikowana ma wysoką jakość, czas na edukację konsumentów

"W Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju naszego rządu wskazano kilka strategicznych sektorów i sektor żywności wysokiej jakości został wskazany jako kluczowy, gdzie z tym sektorem związany będzie rozwój naszej gospodarki. Definicja jakości to jest coś subiektywnego odbieranego przez konsumenta. Nie tylko jest związane z bezpieczeństwem żywności i jest czymś oczywistym, ale to są również różne aspekty związane z jakością, np. związane z wartością odżywczą" - powiedziała Hanna Tugi podczas debaty eksperckiej PCA zorganizowanej przez ISBnews i Centrum im. A. Smitha.

Zdaniem Macieja Bartonia ze Stowarzyszenia Polska Ekologia, już sam certyfikat jest wyróżnikiem na rynku. "Jeszcze 3-4 lata temu produkty ekologiczne nie były dostępne w sieciach handlowych. Teraz praktycznie każda sieć handlowa pyta producenta, który prowadzi produkcję konwencjonalną, czy w swojej ofercie ma produkty ekologiczne. Tymczasem ta rozpoznawalność znaku rolnictwa ekologicznego jak pokazały badania jest u 4 na 10 konsumentów. Musimy wzmocnić rozpoznawalność tego znaku. Znak rolnictwa ekologicznego już sam w sobie jest wartością świadczącą o wysokiej jakości danego produktu" - wskazał Bartoń.

Zdaniem Michała Rzytkiego, naczelnika wydziału Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, konsumentom trudno jest powiedzieć, czym produkty ekologiczne różnią się od konwencjonalnych. "Często trudno jest nam je rozróżnić, pozostaje nam zaufanie do certyfikacji" - dodał Rzytki.

"Często spotykamy się z konsumentami na rynkach, gdzie jesteśmy zapraszani przez właścicieli aby przybliżyć im proces certyfikacji i w jaki sposób ten proces uwiarygodnia żywność ekologiczną. W przypadku żywności certyfikowanej kontrole odbywają się non stop, często są one nie zapowiedziane w dużym natężeniu znacznie wyższym niż przy normalnym rolnictwie" - zwrócił uwagę prezes BioCert Małopolska Beata Pietrzyk.

Profesor Tadeusz Sikora z rady naukowej przy Polskiej Federacji Producentów Żywności Związek Pracodawców, zwrócił uwagę na potrzebę edukacji prowadzonej wśród konsumentów. "Konsument ma bardzo niską wiedzę, gdyż większość osób z naszych badań wskazuje, że kieruje się głównie ceną przy zakupie produktów. Konsumenci teraz, najbardziej boją konserwantów" - dodał Sikora.

Według Agnieszki Różańskiej, dyrektor zarządzającej z Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, otoczka marketingowa wokół żywności ekologicznej nie zawsze sprzyja. "Nie potrafimy do końca tych merytorycznych rzeczy tam przemycić. Certyfikacja dla branży mięsnej w mojej ocenie jest najlepszym sposobem dla określenia wysokiej jakości danego produktu. Posiadanie certyfikacji jest niezbędne, aby na tym rynku globalnym się utrzymać" - powiedziała Różańska.

Magdalena Świderska, zastępca głównego inspektora Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno Spożywczych również uważa, że potrzebna jest odpowiednia edukacja i informacja dla konsumentów. "Potrzebne jest także promocja produktów nie tylko ekologicznych, ale również regionalnych produktów. Jeżeli chodzi o produkcję regionalną to mamy 39 ich zarejestrowanych, a we Francji czy Włoszech jest 10 krotnie więcej. Mamy więc potencjał jako kraj. Warto dodać, że dla tych 39 tylko 26 produktów jest certyfikowanych. Tutaj jest duże pole do uświadamiania" - wskazała Świderska.

Zdaniem Jolanty Szymczak z działu akredytacji badań i certyfikacji żywności, PCA, akredytacja laboratorium badawczego jest niezbędna. "Akredytacja jest niezbędna dla naszej działalności. W naszym obszarze ten wymóg był od samego początku. Po otwarciu się polskiego eksportu, odbiorcy wskazywali, aby laboratorium miało odpowiednią akredytację. My uświadamialiśmy klientów, żeby takie badania przeprowadzać. Ten znak akredytacji jest czymś co nam pozwala istnieć i jest istotne dla klientów" - powiedziała Szymczak.

Uczestnicy debaty zwrócili uwagę, że współpraca z PCA jest istotna i przynosi odpowiednie korzyści dla wszystkich stron. Jak wyjaśniła Hanna Tugi z PCA, w obszarze oceny zgodności związanej z żywnością niezwykle istotnym aspektem jest komunikacja jednostki akredytującej z właścicielami programów certyfikacji czy regulatorami odpowiedzialnymi za wymagania sektorowe dla właściwych jednostek oceniających zgodność.

"Komunikacja ta przede wszystkim sprzyja skutecznemu nadzorowi nad jednostkami oceniającymi zgodność w obszarze żywności oraz zapewnia uwzględnienie w akredytacji interesów wszystkich zainteresowanych stron" - dodała.

"Prowadzimy nadzór nad rolnictwem ekologicznym i produktami tradycyjnymi. Sprawując nadzór musimy wymieniać się informacjami z PCA ws. akredytacji to jest niezbędne" - powiedziała Świderska.

Polskie Centrum Akredytacji jest krajową jednostką akredytującą upoważnioną do akredytacji jednostek oceniających zgodność na podstawie ustawy z dnia 13.04.2016 r. o systemach oceny zgodności i nadzoru rynku.

giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)