Największy operator telefonii komórkowej w Polsce chce do 2020 roku objąć zasięgiem cały kraj. Na stadionie piłkarskim w Kielcach Play postawił nadajnik numer 6 tys.
Play jak na razie realizuje postawione sobie cele inwestycyjne w zakresie rozwoju infrastruktury. Sześciotysięczny nadajnik właśnie został uruchomiony na stadionie Korony Kielce i wyposażony jest we wszystkie częstotliwości, będące w posiadaniu operatora komórkowego.
W komunikacje władze Play podkreślają, że każda z powstających stacji jest zaprojektowana tak, aby maksymalnie wykorzystać jej potencjał. Cel na ten rok to wybudowanie ponad tysiąca nadajników. W ubiegłym roku stanęło 697.
Czytaj więcej: Walka Play o powrót do 36 zł. Prawie się udało
"Cel jest realizowany zgodnie z planem, mimo że proces inwestycyjny w Polsce jest dużym wyzwaniem dla operatorów" - podkreśla Play.
Inwestycje w infrastrukturę telekomunikacyjną obejmują zarówno miasta, jak i tereny wiejskie. Ma to pozwolić na zwiększenie zasięgu w ujęciu terytorialnym tak, by w 2020 roku Play osiągnął ogólnokrajowe pokrycie.
Play na polski rynek wszedł blisko dekadę temu. W pierwszym roku zdołał pozyskać około 500 tys. klientów. Po pięciu latach dotarł do blisko 10 mln, by pod koniec 2017 roku z wynikiem wyższym o kolejne 5 mln stanąć na czele rankingu operatorów z aktywnymi kartami SIM.
Szacuje się, że Play obsługuje około 29 proc. rynku. Na każdym kliencie zarabia miesięcznie średnio około 32 zł.
*Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez *dziejesie.wp.pl