"Dwa z zamówionych czterech nowych Embraerów 190 są już w Warszawie. W pierwszym tygodniu stycznia zabiorą pasażerów LOT-u w podróż na kilkunastu europejskich trasach. Docelowo posłużą do obsługi połączeń do London City, dokąd przewoźnik będzie latał dwa razy dziennie: z Warszawy od 7 stycznia, z Budapesztu od 18 lutego i z Wilna od 1 maja" - czytamy w komunikacie.
W ciągu najbliższych dni w Embraerach będzie montowane wyposażenie dodatkowe, na samolotach będą też szkolili się piloci LOT-u. Założenia są takie, że Embraer 190 poleci w swój pierwszy rejs z pasażerami 1 stycznia o godz. 15:20 do Budapesztu. Drugi rejs obsłuży tego samego dnia inny egzemplarz E190: o godz. 16:15 do Wilna. W ciągu kolejnego tygodnia samoloty zabiorą pasażerów m.in. do Amsterdamu, Wenecji, Nicei, Billund, Ljubljany, Moskwy, Odessy, Bukaresztu, Zagrzebia i Krakowa, podano także.
LOT pozyskał samoloty Embraer 190 specjalnie do obsługi połączeń do London City (LCY) z trzech europejskich stolic: z Warszawy, z Budapesztu, a także z Wilna (po planowanym podpisaniu umowy ze stroną litewską). Ze względu na krótki pas startowy i stromy kąt podejścia tylko kilka rodzajów samolotów pasażerskich - w tym Embraer 190 - jest certyfikowanych do lądowania w LCY, wyjaśnia LOT.
"Dzięki nowym samolotom LOT będzie na lotnisku London City kluczowym przewoźnikiem dla pasażerów podróżujących z Europy Środkowo-Wschodniej. Połączymy port położony w biznesowym centrum Londynu z aż trzema europejskimi stolicami: Warszawą, Budapesztem i Wilnem. Między Polską a Wielką Brytanią podróżowało w ubiegłym roku 7 mln pasażerów. Mam nadzieję, że pasażerowie z Polski, Węgier i Litwy docenią nasza nową ofertę i jakość podróży na pokładzie nowych E190" - powiedział dyrektor komunikacji korporacyjnej Adrian Kubicki, cytowany w komunikacie.
Każdy z E190 ma na pokładzie 106 foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Maksymalny zasięg samolotów z pasażerami to prawie 3,5 tys. km. Odrzutowce wyposażone są w nowoczesne silniki General Electric CF34, które charakteryzują się obniżoną emisją CO2. Samoloty zostały pozyskane w ramach 8-letniej umowy leasingowej LOT-u z firmą NAC (Nordic Aviation Capital), od której przewoźnik pozyskał wcześniej 20 innych samolotów.
Tym samym LOT jako jeden z nielicznych przewoźników posiada dziś we flocie wszystkie cztery wersje samolotów z popularnej rodziny E-Jet: E170, E175, E190 i E195. W 2004 r. LOT jako pierwszy przewoźnik na świecie obsłużył pierwszy rejs z pasażerami nowym wówczas typem samolotu: Embraer 170. Ta maszyna do dziś dobrze sprawdza się na europejskiej siatce połączeń przewoźnika. Od tamtej pory brazylijski producent sprzedał ponad 1 500 samolotów z rodziny E-Jet, przypomniano także.
"LOT stale rozwija swoją flotę. W miniony czwartek przewoźnik odebrał piątego nowego Boeinga 737 MAX 8. Na przyszły rok zaplanowane są dostawy kolejnych B737 MAX, których liczba do końca 2019 r. wzrośnie do co najmniej 12. Do końca 2019 r. do floty zostaną włączone cztery kolejne samoloty B787 Dreamliner, dzięki czemu ich liczba zwiększy się do 15" - czytamy także.
Polskie Linie Lotnicze LOT są spółką Skarbu Państwa. Podstawową działalnością spółki jest transport lotniczy osób w komunikacji krajowej i międzynarodowej. PLL LOT miały ponad 6,8 mln pasażerów w 2017 r., co oznaczało wzrost o ok. 25% r/r.