Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (872 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Rafako Engineering chce co najmniej utrzymać skalę z 2017, poszerzać kompetencje

0
Podziel się:

Rafako Engineering (RENG), spółka serwisowa z grupy Rafako, zwiększyła przychody do ok. 50 mln zł w 2017 r. (wobec 26,5 mln zł rok wcześniej), z czego blisko 2/3 obejmowała sprzedaż do klientów spoza własnej grupy, poinformował ISBnews nowo powołany prezes Rafał Damasiewicz. Według niego, w kolejnych latach spółka będzie chciała utrzymać skalę biznesu na poziomie nie mniejszym niż ubiegłoroczny, doskonalić usługi i poszerzać kompetencje.

Rafako Engineering chce co najmniej utrzymać skalę z 2017, poszerzać kompetencje

"Choć ostatnie wzrosty wskazują, że potencjał mamy ogromny, to staramy się realnie patrzeć na biznes. Najbliższe lata to okres stabilizacji spółki i utrzymanie jej na poziomie nie mniejszym niż ten osiągnięty w roku 2017. Jednocześnie staramy się doskonalić oferowane przez spółkę usługi. Nasza strategia rozwoju zakłada dalsze poszerzanie kompetencji związanych z badaniami oraz opracowywaniem nowoczesnych technologii. Mamy realny szanse na powiększanie grona naszych klientów i zwiększanie udziału w rynku" - powiedział Damasiewicz w rozmowie z ISBnews.

Prezes podkreślił, że w 2017 r. 63,6% klientów RENG pochodziło spoza grupy kapitałowej PBG. Wśród klientów znaleźli się m.in. PGNiG, ENEA oraz Michelin Polska. Zamówienia z Rafako odpowiadają za 24,7% całości, co oznacza, że wyodrębnienie wyspecjalizowanego podmiotu trzykrotnie zwiększyło ilość zamówień.

Według Damasiewicza wyodrębnienie serwisu z Rafako i przeniesienie go do RENG było trafną decyzją.

"Najważniejszą motywacją była chęć stworzenia wyspecjalizowanej, nowoczesnej spółki o dynamicznym charakterze dostosowanym do wymagań nowoczesnego rynku. Rafako działa już od 1949 roku. To wspaniała historia, ale i pewien bagaż organizacyjny. Stworzenie nowego podmiotu pozwala zdywersyfikować działalność i jednocześnie wnieść powiew świeżości, poprzez odcięcie się od rozbudowanych i przerośniętych struktur organizacji" - wskazał.

"W wymiarze bezpośrednio biznesowym była to przede wszystkim chęć uniezależnienia się od jednego dostawcy. Do tej pory jako Rafako byliśmy zarówno producentem, jak i instalatorem i serwisantem kotłów oraz podobnych rozwiązań. Wyodrębnienie spółki odpowiedzialnej za utrzymanie technologii dla energetyki pozwala konkurować o zlecenia także przy technologiach innych firm. To bardziej perspektywiczne niż budowanie biznesowej monokultury" - kontynuował prezes.

Według niego, wyodrębnienie spółki to też ważny element reorganizacji całego Rafako.

"W praktyce każda duża organizacja ma swoje przyzwyczajenia, tradycje i nawyki. W przypadku Rafako mieliśmy prawie 70 lat, by skostnieć, na co lekarstwem okazała się przeprowadzana od zeszłego roku reorganizacja. Choć bazowanie na strukturach spółki-matki teoretycznie pozwoliłoby oszczędzić na działach wsparcia biznesowego, w praktyce paraliżowałoby rozwój. Praktycznie niemożliwe zaś byłoby stworzenie oferty dla szerokiego rynku" - wyjaśnił prezes.

"Dzięki zbudowaniu organizacji od zera mogliśmy stworzyć nową, spłaszczoną i bardziej elastyczną strukturę. Mała firma to także znacznie mniejsze koszty pośrednie. W praktyce udało nam się wziąć z Rafako najlepsze praktyki i zastosować je w nowym biznesie. To zdecydowanie najlepsze możliwe wyjście" - dodał.

Decyzja o budowie nowej spółki została podjęta w 2015 r. Przez trzy lata przejęła Pion Serwisu od PBG Oil&Gas oraz stworzyła komplet procedur kontroli jakości i uzupełniła sprzęt. W 2016 roku poszerzyła zakres usług o kompetencje serwisowe elektryczne oraz AKPiA. Rozbudowała także kompetencje w zakresie prowadzenia rozruchów technologicznych, przypomniał Damasiewicz.

"Tym samym staliśmy się jedną z niewielu spółek na polskim rynku realnie wyspecjalizowanych w tego typu usługach. Tak niszowe kompetencje przy jednoczesnym dużym zapotrzebowaniu przełożyły się na zamówienia" - podsumował.

Rafako Engineering zajmuje się kompleksowym serwisem instalacji z branż oil & gas, energetycznej oraz ochrony środowiska. Zakres oferowanych prac obejmuje serwis gwarancyjny i pogwarancyjny a także remonty, modernizację i rozruch obiektów. Świadczy również usługi dostaw i montażu części zamiennych. W tej chwili firma zatrudnia 150 osób.

Rafako S.A. jest największym w Europie producentem kotłów oraz urządzeń ochrony środowiska dla energetyki. Oferuje generalną realizację bloków energetycznych opalanych paliwami kopalnymi. Większościowym akcjonariuszem spółki jest PBG.

Tomasz Chaberko

energetyka
giełda
wiadomości
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)