jednostkowe 62
Solar Company odnotowało 1,29 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2018 r. wobec 1,66 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 1,57 mln zł wobec 2,07 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 61,04 mln zł w I poł. 2018 r. wobec 65,36 mln zł rok wcześniej.
"W I półroczu 2018 roku grupa kapitałowa Solar Company odnotowała nieznaczny, 6,6-procentwy spadek przychodów w porównaniu do analogicznego półrocza 2017 roku, przy czym należy zaznaczyć, że około 1/3 tego spadku spowodowane jest wdrożeniem MSSF15, który wymusił skorygowanie osiągniętej sprzedaży o kwotę spodziewanych zwrotów ze sprzedaży do sieci franczyzowej dystrybucyjnej oraz partnerskiej. Sprzedaż towarów w sklepach własnych wraz ze sklepami franczyzowymi depozytowymi wzrosła o 2,6%, natomiast istotny spadek sprzedaży odnotowany został w kanale hurtowym - w dużym stopniu z powodu wspomnianego wdrożenia nowych zasad MSSF15, z powodu przekwalifikowania części sklepów franczyzowych z formuły dystrybucyjnej na depozytową, których sprzedaż detaliczna ewidencjonowana jest jako sprzedaż własna, a także pewnego spadku wolumenu nabywanych towarów przez partnerów hurtowych" - czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2018 r. wyniosła 1,11 mln zł wobec 1,9 mln zł straty rok wcześniej.
Solar Company S.A. jest właścicielem marki odzieżowej Solar, skierowanej do kobiet. Pod marką Solar sprzedawane są autorskie kolekcje odzieży damskiej oraz akcesoriów odzieżowych. Spółka jest notowana na GPW od 2012 r.