"Przyjęta strategia Grupy Agora zakłada wzrost zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i akwizycje. Łączne nakłady na inwestycje do 2022 r. wyniosą maksymalnie ok. 930 mln zł" - czytamy w komunikacie.
Inwestycje w obecne biznesy grupy mają wynieść maks. 430 mln zł - po połowie na rozwój i modernizację, podano w prezentacji. Kina pochłoną 49% wydatków, AMS - 18%, zaś internet, radio i inne segmenty - pozostałe 33%.
Nowe kierunki rozwoju to: usługi B2B dla e-commerce, narzędzia martech oraz zagospodarowywanie czasu wolnego klientów - rozrywka i gastronomia, podano także.
W segmencie gastronomicznym Agora planuje m.in. zbudowanie własnej sieci kilkudziesięciu lokali Papa Diego (restauracje z kuchnią meksykańską) w 4 lata, wprowadzenie na rynek jednocześnie dwóch marek formatu fast-casual oraz rozwój organiczny formatu Helios Cafe, podano w prezentacji.
Inwestycje we wzrost w nowych obszarach mają wynieść maks. 500 mln zł i będą pochodzić z gotówki generowanej przez obecne biznesy oraz z finansowania zewnętrznego, wskazała spółka.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM.