Trwa ładowanie...

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Notowania
Przejdź na

Szef RN PKP: Dopinamy program remontów dworców, rezygnujemy z wyprzedaży majątku

0
Podziel się:
Szef RN PKP: Dopinamy program remontów dworców, rezygnujemy z wyprzedaży majątku

Grupa PKP odchodzi od dotychczasowej polityki wyprzedaży majątku. Celem strategicznym jest wykorzystanie w maksymalnie możliwym stopniu posiadanych zasobów nieruchomościowych do rozwoju potencjału usługowego PKP zarówno w tradycyjnie rozumianych usługach transportowych, jak też szeroko rozumianych usług logistycznych, poinformował ISBnews przewodniczący rady nadzorczej PKP S.A. Mirosław Chaberek.

"PKP przygotowuje bardzo obszerny program inwestycji dworcowych. Dopinamy teraz ten program pod względem finansowym, zarządzony został jego audyt" - powiedział prof. Chaberek w rozmowie z ISBnews.

PKP S.A. zmienia także podejście do zarządzania swoimi nieruchomościami. W pierwszej kolejności zamierza koncentrować się na ich optymalnym zagospodarowaniu i czerpaniu długofalowych zysków, zamiast - tak jak to miało miejsce w minionych latach - na wyprzedaży majątku, podkreślił.

"Generalnie odeszliśmy od polityki wyzbywania się majątku tylko po to, aby zmniejszyć koszty jego utrzymania i pozyskać środki na bieżącą działalność. Nie dotyczy to, ciągle jeszcze, będącej na stanie PKP znaczącej substancji mieszkaniowej oraz części nieruchomości, które mogą być samodzielnie lub we współpracy z PKP racjonalnie zagospodarowane przez lokalne władze samorządowe (np. małe czynne lub nieczynne dworce). W polityce mieszkaniowej z jednej strony pragniemy dostosowywać program korzystnego przejmowania mieszkań przez ich prawowitych najemców i ich spadkobierców, z drugiej strony PKP angażuje się w rządowy program 'Mieszkanie+', głównie poprzez możliwość udostępnienia odpowiednich dla tego programu terenów niewykorzystywanych na cele transportowe" - wskazał przewodniczący RN.

Chaberek podkreślił, że całość substancji nieruchomości PKP została zinwentaryzowana, pod względem aktualnego stanu każdego składnika i wariantowych możliwości ich zagospodarowania. Strategicznym założeniem jest, aby maksymalnie, możliwie jak najwięcej nieruchomości wykorzystać można było do rekonstrukcji i rozbudowy systemu logistycznego kraju również z punktu widzenia potrzeb obsługi logistycznej procesów gospodarczych i społecznych w wymiarze krajowym i międzynarodowym. Brane są również pod uwagę - choć nieliczne - projekty strategii nieruchomościowej poprzedników, przede wszystkim o charakterze transportowo-logistycznym. Przykładem może tutaj być Dworzec Główny w Warszawie, choć konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych analiz i badań.

"Grupa PKP będzie kontynuować przekazywanie zbędnych, z punktu widzenia krajowego i międzynarodowego systemu logistycznego, składników nieruchomości i pewnych komponentów infrastruktury do samorządów, pod jednym warunkiem, że będą one w swojej zasadniczej części zagospodarowane na cele transportowo-logistyczne, z uwzględnieniem obecnych i przyszłych potrzeb" - zaznaczył Chaberek.

Według niego, na bazie pozostającego w gestii PKP majątku muszą powstawać nowe, często innowacyjne możliwości świadczenia szerokiej gamy usług transportowo-logistycznych, jako nieodzownej bazy wsparcia logistycznego obecnych i przyszłych procesów społeczno-gospodarczych w wymiarze lokalnym, ale także krajowym i międzynarodowym.

"Często nieznane, a nawet nieuświadamiane jeszcze w pełni przyszłe potrzeby i formy wsparcia logistycznego muszą dzisiaj być brane pod uwagę przez narodową kolej, aby zachować chociażby będące na jej stanie tereny jako miejsca lokalizacji przyszłych, ogólnie mówiąc centrów logistycznych. W tworzeniu systemu logistycznego kraju, kolej powinna stać się nie tylko udziałowcem wnoszącym aportem składniki majątku do nowych przedsięwzięć biznesowych, ale również być inicjatorem i innowatorem takich przedsięwzięć. Funkcjonowanie przyszłej logistyki wymagać będzie ogromnej pracy koordynacyjnej i integracyjnej, która powinna stać się jak najszybciej jedną z podstawowych funkcji PKP SA. Dlatego konieczna będzie niewątpliwie rozbudowa potencjału intelektualnego PKP w zakresie kreowania innowacyjności logistycznej. Dobrze byłoby, gdyby można było zrealizować to zadanie w możliwie jak najbardziej przyspieszonym procesie, jednak na bazie naturalnej wymiany kadr"- uważa szef RN.

Chaberek podkreślił, że Grupa jest przygotowana na ewentualne inwestycje i budowę nowego modelu biznesowego, jaki musi obowiązywać w sektorze usług transportowo-logistycznych.

"W niektórych projektach wystarczy nasz udział, niekoniecznie finansowy, ale np. intelektualny i/lub aport aktywów nieruchomościowych. To jest nowa oferta PKP SA, której dobrym przykładem urzeczywistnienia jest realizowany właśnie projekt w Kędzierzynie-Koźlu" - podsumował Chaberek.

PKP S.A. to właściciel i zarządca jednej z największych baz nieruchomości w kraju. Posiada około 96 tys. ha działek. Znaczna cześć z tych terenów jest przeznaczona pod infrastrukturę kolejową, ale ponad 10% to grunty - często w centrum różnych miast, które dawniej pełniły funkcje kolejowe.

Tomasz Chaberko

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)