Trwa ładowanie...
Zaloguj
Notowania
Przejdź na

Sztuka wkrótce na GPW

0
Podziel się:

Spółka Art New media, związana z rynkiem sztuki, 1 października planuje debiut na rynku New Connect.

Sztuka wkrótce na GPW
(PAP/ EPA)

*Spółka Art New media, związana z rynkiem sztuki, 1 października planuje debiut na rynku New Connect - poinformował Andrzej Wysocki, prezes firmy. *

_ Planujemy debiut 1 października. Przeprowadziliśmy już ofertę private placement i jesteśmy w trakcie tworzenia kolekcji młodej sztuki polskiej, co było głównym celem emisji _ - powiedział prezes.

Spółka pozyskała z sierpniowej oferty ok. 750.000 zł, mniej niż pierwotnie zakładała (wcześniej zakładała, że zdobędzie 1,9-2 mln zł).

Większość pieniędzy miała zostać przeznaczona na zakup dzieł sztuki i na stworzenie autorskiej kolekcji _ młodej sztuki polskiej _.

Zuzanna Sokalska, dyrekor Galerii, poinformowała, że kolekcja, która jest właśnie tworzona, bazować będzie na dziełach artystów z lat siedemdziesiątych.

Spółka chce rozwijać swoją podstawową działalność, czyli obrót dziełami sztuki. Zamierza przekonać inwestorów, że inwestycja w polską sztukę współczesną może być dobrą okazją do zarobienia pieniędzy. Art New media sprzedaje dzieła sztuki zakupione na rachunek własny oraz na zasadzie komisu.

Firma świadczy też usługi związane z włączaniem sztuki w proces komunikacji marketingowej. Duże firmy, organizując spotkania z klientami czy pracownikami, coraz chętniej nawiązują do sztuki.

Art New media zamierza także rozwijać usługi w zakresie art bankingu, przeznaczone dla klientów prywatnych i korporacyjnych.Firma prowadzi Galerię przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie. Przedstawiciele spółki nie wykluczają w przyszłości założenia domu aukcyjnego, również ukierunkowanego na sprzedaż dzieł sztuki z drugiej połowy XX wieku. Rozważana jest też możliwość założenia galerii w Berlinie (lub współpraca z jedną z już istniejących) w celu promocji współczesnej sztuki polskiej.

W zeszłym roku ok. 74 proc. przychodów spółki pochodziło ze sprzedaży dzieł sztuki, 14 proc. z organizacji przedsięwzięć związanych z kreacją wizerunku, 5 proc. z wypożyczania dzieł sztuki, 2 proc. z doradztwa w zakresie kreacji wizerunku.

W latach 2005-2007 przychody Art New media wynosiły, odpowiednio, 878 tys. zł, 1,04 mln zł i 1,85 mln zł, a zysk netto - kolejno - 73 tys. zł, 160 tys. zł i 406 tys. zł. Prognoza na lata 2008-2010 zakłada osiągnięcie przychodów na poziomie, odpowiednio: 3,58 mln zł, 5,83 mln zł i 9,5 mln zł. Z kolei zysk brutto ma wynieść 691 tys. zł, 1,16 mln zł i 2,16 mln zł.

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
PAP
KOMENTARZE
(0)