"Zakup My Travel jest efektem konsekwentnie realizowanej strategii zrównoważonego rozwoju naszej obecności w obu kanałach sprzedaży, tj. online i offline. Zorganizowana turystyka zagraniczna ma to do siebie, że bardzo silny nadal jest efekt ROPO (Research Online Purchase Offline), szacowany na poziomie 60%. W racjonalnej perspektywie nie widać przesłanek, by współczynnik ten miał drastycznie spadać. Chcemy być maksymalnie blisko klienta, w szczególności tego, który nie jest jeszcze gotowy na zakup wakacji online. Tym bardziej, że turystyka zorganizowana otwiera się na klientów, którzy oczekują doradztwa w procesie zakupowym i osobistego kontaktu ze sprzedawcą" - powiedział prezes Wakacje.pl. Dariusz Górzny, cytowany w komunikacie.
W kontekście dynamicznie rozwijającego się rynku turystyki zorganizowanej, Wakacje.pl zapowiedziały intensywny rozwój obydwu marek i prace nad budowaniem synergii w kluczowych obszarach działalności. W szczególności spółki dążyć będą do zaoferowania najwyższej jakości standardów obsługi, przewidywalności procesów oraz lepszego dopasowania możliwie najszerszej oferty produktowej do potrzeb klienta.
Inwestycja Wakacje.pl S.A. to kolejny krok w kierunku rozszerzenia portfela marek z segmentu turystycznego Wirtualna Polska Holding. Należą do niego wyspecjalizowane w turystyce zagranicznej Wakacje.pl i My Travel oraz w turystyce krajowej Nocowanie.pl i Eholiday.pl. WPH jest również mniejszościowym udziałowcem spółki eSky.pl, podano także.
"Ostateczna cena sprzedaży wyznaczona została jako iloczyn znormalizowanej EBITDA MyTravel za rok obrotowy 2018 oraz ustalonego przez strony mnożnika. Cena sprzedaży będzie płatna w trzech transzach. Zarząd WPH przewiduje, że ostateczne rozliczenie ceny sprzedaży nastąpi w III kwartale 2019 r. Strony ustaliły, że cena sprzedaży nie będzie niższa niż 10 000 000 mln zł i nie będzie wyższa niż 19 000 000 mln zł w każdym przypadku" - czytamy w osobnym komunikacie.
Pierwsza transza ceny sprzedaży została ustalona na kwotę ok. 7,9 mln zł. Tytuł prawny do udziałów przejdzie na kupującego z momentem dokonania przez kupującego zapłaty pierwszej transzy, która nastąpi w dniu zawarcia umowy sprzedaży udziałów. Płatność pierwszej transzy ceny sprzedaży zostanie sfinansowana ze środków własnych Wakacje.pl, podano także.
My Travel prowadzi franczyzową sieć sprzedaży wycieczek i innych usług turystycznych. W ramach sieci funkcjonuje 116 salonów stacjonarnych, co zapewnia jej pozycję największej agencyjnej sieci na rynku polskim.
Wirtualna Polska to holding spółek mediowych i e-commerce'owych. Według badania Gemius/PBI w grudniu 2017 z produktów internetowych WP korzystało 20,8 mln Polaków. Grupa jest właścicielem Domodi oraz Allani (moda), Homebook (dom i wystrój wnętrz), Wakacje.pl, Nocowanie.pl oraz eHoliday (turystyka), a także Money.pl, TotalMoney.pl oraz Finansowysupermarket.pl (usługi finansowe).