"Właśnie osiągnęliśmy 60 mln pasażerów. To jest ważny kamień milowy dla Wizz Air w Polsce" - powiedział Andras Rado podczas spotkania prasowego.
Wskazał też, że w tym roku przewoźnik oferuje w Polsce 10,6 mln miejsc w samolotach, co umożliwia sprzedanie ok. 10 mln biletów.
"To możliwe i mamy na to nadzieję" - powiedział, pytany, czy w tym roku linie mogą mieć w Polsce 10 mln pasażerów. Wyjaśnił, że wymagałoby to jednak wyższego niż przeciętny wskaźnika napełnienia samolotów. W ub. r. w całym Wizz Air wyniósł on ok. 91%.
"Loty na naszych polskich trasach są bardzo popularne. W okresie od stycznia do maja mieliśmy ok. 3,5 mln pasażerów, co oznaczało wzrost o 21% r/r. Dobrze to wygląda" - powiedział Rado.
W 2017 r. Wizz Air miał w Polsce 8,11 mln pasażerów, tj. o 17% więcej r/r.
W styczniu prezes Jozsef Varadi zapowiadał, że Wizz Air może osiągnąć liczbę 10 mln pasażerów w Polsce w 2018 r.
Pierwszy lot Wizz Air w Polsce miał miejsce z Katowic w maju 2004 r. Dziś linie oferują w Polsce w sumie 160 tras do 30 krajów z 8 lotnisk.