Wojas odnotował 3,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2015 r. wobec 8,9 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Spółka zamierza kontynuować rozwój sieci w krajach Europy Środkowej i Południowej.
"Wyniki naszej Grupy za 2015 r. są dobre w stosunku do posiadanej sieci sprzedaży, jednak w naszej ocenie - niesatysfakcjonujące. Skonsolidowana sprzedaż wyniosła 213 207 tys. zł, co stanowi spadek o 0,9% do roku poprzedniego, zysk operacyjny wyniósł 6 892 tys. zł, co oznacza spadek o 47% r/r. W 2015 roku kontynuowaliśmy politykę rozwoju detalicznej sieci sprzedaży poprzez otwarcie 21 nowych salonów firmowych. Z kolei w celu poprawy wskaźników finansowych zamknęliśmy 9 nierentownych salonów, powiększyliśmy zatem sieć sprzedaży o 12 nowych punktów" - napisał prezes Wiesław Wojas w liście do akcjonariuszy.
Zysk operacyjny wyniósł 6,89 mln zł wobec 13,01 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 213,21 mln zł w 2015 r. wobec 215,04 mln zł rok wcześniej.
"Sprzedaż w kanale hurtowym i pozostałym odbywa się po marży hurtowej i spadła o 15,1% w stosunku do 2014 r. Spadek sprzedaży w tym kanale spowodowany jest głównie spadkiem sprzedaży w segmencie zamówień publicznych (spadek o 53,9%) oraz w mniejszym zakresie w eksporcie ze względu na niestabilną sytuacją polityczno-ekonomiczną na głównych rynkach zbytu, tj. Ukrainie, Rosji i Białorusi" - czytamy dalej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2015 r. wyniósł 25 mln zł wobec 7,23 mln zł zysku rok wcześniej.
"Wchodzimy w 2016 r. jako silna grupa kapitałowa, ze stabilną sytuacją finansową, własną siecią sprzedaży liczącą 178 sklepów, własnym nowoczesnym zakładem produkcyjnym i z jasno określoną strategią rozwoju. Dodatkowo wszystkie dostępne prognozy makroekonomiczne wskazują, iż następuje stopniowe ożywienie gospodarcze w Polsce i w Unii Europejskiej. Sytuacja na rynkach finansowych też się stabilizuje. Stwarza to dobre podstawy do dalszego wzrostu organicznego i wzrostu popytu detalicznego. W Polsce marka Wojas jest marką rozpoznawalną i cenioną. Chcemy, aby w ciągu najbliższych lat marka stała się graczem znanym w całej Europie. Dlatego zamierzamy kontynuować rozwój sieci w krajach Europy Środkowej i Południowej oraz ciągłemu doskonaleniu i poprawy działań operacyjnych"- napisał także prezes.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.