Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
aktualizacja

ZBP: Liczba aktywnych klientów indyw. e-bankowości wyniosła 19,43 mln w III kw.

0
Podziel się:

Liczba klientów indywidualnych, posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła blisko 38 mln na koniec września 2020 roku. Liczba aktywnych klientów sięgnęła 19,43 mln (wzrost o 1,87% w skali kwartału), podał Związek Banków Polskich (ZBP) w raporcie NetB@nk. Od początku lipca do końca września liczba aktywnych użytkowników aplikacji bankowych wzrosła o ponad 5,85%, osiągając 13,69 mln.

ZBP: Liczba aktywnych klientów indyw. e-bankowości wyniosła 19,43 mln w III kw.
(Pixabay)

"Trzeci kwartał bieżącego roku upłynął przede wszystkim pod znakiem znaczącego wzrostu aktywności klientów w mobilnych kanałach dostępu do banków. W ciągu trzech miesięcy liczba użytkowników bankowych aplikacji na telefony i tablety zwiększyła się o 5,85% - nominalnie o ponad 750 tys. - w porównaniu do poprzedniego kwartału, a w ujęciu rocznym aż o 31%. Znaczący przypływ klientów do aplikacji mobilnych to w dużej mierze efekt pandemii, która okazała się katalizatorem zmian zachodzących w obszarze zdalnych kontaktów z dostawcami wszelkich, nie tylko finansowych usług. Wyraźnie widoczne jest jednak, że ta tendencja się umacnia i coraz więcej osób w ostatnich miesiącach przekonuje się do nowoczesnej bankowości w telefonie. Co istotne, podobnie jak w poprzednim okresie, największy wpływ na wzrost liczby aktywnych użytkowników mobilnych rozwiązań mieli klienci mobile only, a więc ci, którzy korzystając z aplikacji bankowych, jednocześnie nie logują się do serwisów transakcyjnych z wykorzystaniem przeglądarki
internetowej w danym miesiącu. Liczba takich osób przekroczyła w III kwartale 7 mln, stanowiąc 52% wszystkich użytkowników bankowości mobilnej. Przy wzroście liczby aktywnych klientów bankowości mobilnej na poziomie niespełna 6% w ujęciu kwartalnym, wzrost segmentu mobile only wyniósł 9%, a od początku roku 2020 - 22%" - czytamy w komunikacie.

Sumarycznie, na koniec III kwartału aktywnych było natomiast 13,69 mln klientów bankowości mobilnej, a liczba wszystkich aktywnych klientów bankowości internetowej osiągnęła 19,43 mln, przy 37,99 mln wszystkich umów bankowości elektronicznej wśród klientów indywidualnych. W obu kategoriach również odnotowano wzrosty - odpowiednio na poziomie 1,87% i 1,06% w ujęciu kwartalnym, wskazano również.

"Pandemia koronawirusa nie wpłynęła rewolucyjnie na zachowania klientów banków, ale przyspieszyła procesy, które obserwowaliśmy w relacjach z klientami już od pewnego czasu. Ugruntowanie zwyczajów płatniczych i coraz powszechniejsze przechodzenie na bankowość mobilną wśród istotnej grupy klientów dowodzi, że w bankowości nie ma już odwrotu od nowoczesnych technologii, a pandemia siłą rzeczy wymusiła przyspieszenie dostosowań w tym obszarze. Dalsza migracja w stronę mobilności będzie wymagać od banków ustawicznego rozwoju tej sfery infrastruktury, nowych inwestycji w customer experience i bezpieczeństwo. Musimy jednak pamiętać, że banki, aby dalej rozwijać swoje usługi, kreować wartość dla klientów i wspierać gospodarkę, muszą generować zyski na określonym poziomie. Dzisiejsze obciążenia sektora bankowego, wzrost ryzyka kredytowego spowodowany pandemią i środowisko niskich stóp procentowych to kumulacja niekorzystnych czynników, które stawiają dalszy szybki rozwój w sferze nowych technologii pod znakiem
zapytania. W takich warunkach konieczna jest rewizja poziomu bieżących obciążeń nałożonych na banki" - powiedział wiceprezes ZBP Włodzimierz Kiciński, cytowany w materiale.

Z danych zebranych w raporcie wynika, że w III kwartale liczba klientów z segmentu małych i średnich przedsiębiorców posiadających dostęp do bankowości internetowej wyniosła 3,03 mln wobec 3,01 mln kwartał wcześniej. Na koniec III kw. br. 1,94 mln klientów z segmentu MSP aktywnie korzystało z bankowości elektronicznej (wzrost o 1,04% kw/kw).

Dane za III kwartał 2020 r. na temat płatności bezgotówkowych pochodzące z systemów Krajowej Izby Rozliczeniowej wskazują na odbicie liczby transakcji w systemie Elixir w porównaniu do II kwartału oraz wzrost ich wartości - odpowiednio o 1,62% i 5,26%. Przyspieszenie dynamiki wzrostu widoczne było natomiast w systemie przelewów natychmiastowych Express Elixir, gdzie liczba transakcji zwiększyła się kwartalnie o 30%, a wartość o 12,75% Po kilku kwartałach spadków odbicie nastąpiło także w przypadku liczby i wartości operacji rozliczanych w systemie Euro Elixir - odpowiednio o 10% i 8,3%. Nadal jednak nie są to poziomy notowane jeszcze rok temu, podsumowano.

media
telekomunikacja
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(0)