Trwa ładowanie...
Notowania
Przejdź na
oprac. Anna Zaleska
|
aktualizacja

A2 stanie się najbardziej luksusową autostradą. W okolicy Pruszkowa nawet 4 pasy

47
Podziel się:

A2 na odcinku Warszawa - Łódź będzie miała po trzy pasy w każdą stronę. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na rozbudowę. W planach jest też poszerzenia odcinka Pruszków - węzeł Konotopa do czterech pasów.

Odcinek A2 Warszawa - Łódź będzie miał trzy pasy w jedną stronę. W okolicach Pruszkowa - nawet cztery
Odcinek A2 Warszawa - Łódź będzie miał trzy pasy w jedną stronę. W okolicach Pruszkowa - nawet cztery (East News, ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER)

O decyzji GDDKiA poinformowało Ministerstwo Infrastruktury.

- Ruch na autostradzie A2 pomiędzy Warszawą i Łodzią już teraz zbliża się do wartości granicznych dla obecnego przekroju, a w najbliższych latach spodziewany jest dalszy stopniowy jego wzrost. Spowoduje to, że w perspektywie kilku najbliższych lat może dojść do wyczerpania przepustowości tej trasy. To połączenie będzie miało także bardzo istotne znaczenie w kontekście planów realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego. Dlatego podjęliśmy decyzję o rozbudowie tego odcinka A2 do trzech pasów ruchu w każdą stronę - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, cytowany w komunikacie.

W ramach inwestycji powstanie trzeci pas od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków - węzeł Konotopa zostanie dobudowany czwarty pas ruchu.

Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie.

Zobacz: Używane auto z zagranicy. Na co uważać, co sprawdzić

Prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 r. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów ma potrwać do 3 lat, bo prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść ok. 600 mln zł.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Źródło:
ISBnews
KOMENTARZE
(47)
WYRÓŻNIONE
LOGIK
6 lat temu
I TAK SIĘ NABIJA NAIWNEGO PODATNIKA W POLSCE W PRZYSŁOWIOWĄ BUTELKĘ. PRZECIEŻ JAK BUDOWALI TEN BUBEL TO OD RAZU WIEDZIAŁEM, ŻE PASÓW (W KAŻDĄ STRONĘ) JEST CO NAJMNIEJ O JEDEN ZA MAŁO! I OD RAZU TEŻ BYŁO WIADOMO, ŻE "DOLEPIENIE" NASTĘPNYCH ZA KILKA LAT BĘDZIE 3X DROŻSZE NIŻ BUDOWANIE OD RAZU PO TRZY CZY CZTERY PASY W JEDNĄ STRONĘ. POZA TYM TO AUTOSTRADA DWUPASMOWA TO CHYBA TAKA PSEUDO AUTOSTRADA. PS ZACHODNIE KONCERNY BUDOWLANE TO MAJĄ W PL STAŁE ŹRÓDŁO ZYSKÓW
Jaaro
6 lat temu
W polsce najpierw kladzie sie droge a pozniej rujnuje bo trzeba poprowadzic jakies rury...itd a podatnik placi. Taka jest polska gospodarka.
luki
6 lat temu
powinni budować wszystko z zapasem na min 4 pasy.... Jak nie dziś to jutro będzie komuś łatwiej poszerzać drogi. Dobrze że chociaż na 3 pasy byli przygotowani....
NAJNOWSZE KOMENTARZE (47)
jak zwykle
6 lat temu
i znowu Korwin Mikke miał rację , za mało pasów !, czy nikt nie potrafi oszacować natężenia ruchu ??
jj
6 lat temu
Rozbudowa 4 pasmowa A2 a co z A4 od Legnicy do Wrocławia, jednak tam na Dolnym Śląsku jeździ więcej aut niż na A2 z Warszawy do Pruszkowa. Trzy pasy pod Wrocławiem dalej nie wystarczą
PRYMUS
6 lat temu
GDDKiA wie od samego początku z samej nazwy ile powinna mieć min. pasów autostrada. Dziś się mówi , że na niektórych odcinkach DTŚ-ka nr2 będzie autostradą. To wygląda jak podanie wody i jedzenia osobie uwięzionej w głębokim dole. Czy taki człowiek będzie się cieszyć ? Oczywiście.
sda
6 lat temu
3 pasy sa potrzebne juz teraz i to bez lotniska
Drozofila
6 lat temu
Brawo! No PO nie wpadło na ten pomysł, za bardzo grabieza byliby pochłonieci!
...
Następna strona