- Dużą wagę przykładamy do szybkości dostaw i już teraz ok. 80 proc. przesyłek trafia do klienta w ciągu 1-2 dni od zamówienia. Mamy ambicję, żeby dostawy te były jeszcze szybsze, tańsze i wygodniejsze - mówi Grzegorz Czapski, dyrektor ds. rozwoju w Allegro, cytowany w komunikacie.
- Dlatego postanowiliśmy zainwestować we własną sieć automatów paczkowych, jako uzupełnienie sieci ok. 30 tys. punktów odbioru i automatów dostępnych już na Allegro - dodaje.
Allegro ogłosiło w środę, że podpisało list intencyjny z Modern-Expo Group. Zakłada on produkcję pierwszej partii 1,5 tys. urządzeń. Pierwsze automaty paczkowe mają stanąć w polskich miastach w połowie roku. Łącznie w pierwszej fazie realizacji programu spółka planuje postawić 3 tys. urządzeń do odbioru paczek.
- Nowa sieć zapewni klientom jeszcze lepszy dostęp do tych ekonomicznych metod dostawy, oraz, w połączeniu usługami magazynowymi Allegro, które również planujemy uruchomić w tym roku, stworzy nową jakość w zakresie komfortu dostaw - przekonuje Grzegorz Czapski.
Sieć automatów obsługujących paczki to kolejna inwestycja Allegro związana z usługami logistycznymi, lecz nie jedyna. Firma zapowiedziała wcześniej, że w drugiej połowie roku uruchomi centrum logistyczne dla firm sprzedających na Allegro w podwarszawskim Adamowie.
Allegro musi się mierzyć nowym konkurentem, bowiem od wtorku 2 marca do Polski oficjalnie wszedł Amazon.